راه اندازی مدارس ورزش سه گانه کرمانشاه

رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه بااشاره به انجام مقدمات اولیه برای راه اندازی مدارس ورزش سه گانه در استان، گفت : هرچند که شیوع بیماری کرونا این برنامه را به تاخیر انداخته، اما مصممیم آن را اجرا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه واحدی رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه بابیان اینکه طرح راه اندازی مدارس سه گانه در کرمانشاه از پارسال کلید خورد، گفت : برای اجرایی شدن این برنامه در وهله اول طرح استعدادیابی وسیعی را با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس استان انجام دادیم.

او گفت : طی اجرای این برنامه توانستیم حدود ۱۴۰ دانش آموز مستعد برای ورزش سه گانه را در دو بخش دختران و پسران در رده‌های سنی پایه در مدارس استان شناسایی کنیم.

رئیس هیات سه گانه کرمانشاه افزود: برنامه ریزی‌های لازم را برای گام‌های بعدی این برنامه تدارک دیده بودیم که متاسفانه بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و نتوانستیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

او بابیان اینکه تاکنون در چند استان کشور نمونه‌هایی از مدارس سه گانه راه اندازی شده، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داشتیم اولین مدارس سه گانه استان را ابتدا زیر نظر هیات راه اندازی کنیم و پس از اینکه ضعف‌ها و کاستی‌های آن را شناختیم و برطرف کردیم، بخش خصوصی را نیز ترغیب به راه اندازی این مدارس کنیم.

واحدی درخصوص آخرین وضعیت تمرینات ورزشکاران سه گانه کرمانشاه در شرایط کرونایی کنونی هم گفت: باتوجه به اینکه ورزش سه گانه شامل سه رشته دوچرخه سواری، شنا و دو است، درحال حاضر به واسطه تعطیل بودن استخر‌ها فقط در دو بخش دوچرخه سواری و دو ورزشکارانمان تمریناتشان را پیگیری می‌کنند.

او بااشاره به رفع شدن مشکل کمبود زیرساخت‌ها برای تمرینات ورزشکاران این رشته، ادامه داد: تا پارسال یکی از مشکلات اصلی که برای تمرین ورزشکارانمان با آن مواجه بودیم، در اختیار نداشتن تایم استخر بود که این مشکل با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان برطرف شد.

رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه افزود: برای اولین بار بعد از ۱۳ سال تعدادی تجهیزات اختصاصی ورزش سه گانه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار هیات قرار گرفت تا بخشی نیاز‌ها و کمبود‌های ورزشکارانمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار