اولین مدرسه نوآوری کشور آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه نوآوری کشور با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمدعلی طالبی، استاندار یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین مدرسه نوآوری کشور در استان یزد آغاز به کار کرد. این مدرسه در شروع به عنوان مکمل سیستم آموزشی دوره متوسطه در قالب دوره‌های پروژه محور و کاربردی با سرفصل‌های مختلف توسط مرکز نواوری پارک علم و فناوری یزد طراحی شده است.

محمد مهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در این خصوص گفت: مدرسه نوآوری با سه هدف توانمندسازی و راهنمایی دانش آموزان برای شروع مسیر حرفه‌ای، پرورش خلاقیت و جریان سازی و رواج علم و فناوری‌های نوین در سطح جامعه تدوین شده و فعالیت خود را در سه سرفصل بیوتکنولوژی، چاپ سابلیمیشن و داده کاوی آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


سرفصل‌های دیگر این مدرسه در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و کسب و کار در حال تدوین می‌باشد و پلتفرم جامع آن با مشارکت کامل شرکت‌های توانمند بخش خصوصی استان و کشور شکل خواهد گرفت.

آغاز طرح توسعه پهنه علم و فناوری اقبال با مشارکت صندوق پژوهش و فناوری، بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه، بازدید از پیشرفت طرح فضای کار اشتراکی و کارگاه چاپ سابلیمیشن، بازدید از پیشرفت طرح مرکز توسعه فناوری‌های نوین معدنی، مرکز نوآوری سرامیک و سفال، مرکز نوآوری فولاد و هسته‌های مستقر، فعالیت‌های شتاب‌دهنده سرایند افکار نو و سرای خلاق سید شمس‌الدین و تیم‌های حوزه صنایع دستی پارک علم و فناوری یزد از جمله برنامه‌ها و بازدید‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر به استان یزد بود.

گفتنی است، در نمایشگاه محصولات فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد، ۲۵ شرکت جدیدترین محصولات فناورانه خود را در حوزه‌های گوناگون از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری و سیستم‌های مهندسی به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار