در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راه ‌حل خرید دارو و تجهیزات پزشکی

معاون اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم، پولی به حساب شرکت‌های دارویی کره‌جنوبی واریز نشده است.

جلال نائلی معاون اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعلام خبر برگزاری وبینار مسئولان وزارت بهداشت ایران با مسئولان ذیربط کره‌جنوبی درباره آزادسازی منابع مالی کشورمان در بانک‌های این کشور برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی گفت: به بهانه تحریم‌های آمریکا، بانک‌های کره‌جنوبی از تبادلات مالی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی خودداری می‌کنن، بنابراین خرید دارو و تجهیزات از شرکت‌های بین‌المللی با مشکلات عمده‌ای روبه‌رو است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت از طریق وبینار، جلسه‌ای با مسئولان ذیربط کره جنوبی در خصوص آزاد کردن پول و منابع مالی بانک مرکزی ایران در کشور کره جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های کره‌ای برگزار کرده است تا خرید دارو و انتقال پول بدون بروز هیچ مشکلی انجام شود.

معاون همکاری‌های اقتصادی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر خرید دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم و عملی نبودن نقل و انتقالات، امکان پذیر نیست.

نائلی بیان کرد: هم اکنون همکاری خوبی با کشور چین در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده و این کشور کمک‌های زیادی به کشورمان اهداء کرده و خرید دارو و تجهیزات از شرکت‌های معتبر و استاندارد چینی انجام شده است.

نائلی اظهار کرد: یک جلسه مجازی با مسئولان وزارت بهداشت عراق در زمینه رفت و آمد تجار و انتقال کالا‌ها بین دو کشور بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا بهترین راه‌حل، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تدوین و نهایی شود.


بیشتر بخوانید

مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی روی انسان به زودی آغاز می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار