پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریه هدف قرار گرفت

رسانه‌های سوری گزارش دادند یک پایگاه نظامی آمریکا در استان حسکه سوریه هدف چندین موشک قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های سوری گزارش دادند یک پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در استان حسکه سوریه در شمال شرق این کشور مورد اصابت چندین موشک قرار گرفت.

روزنامه الوطن سوریه در این خصوص نوشت «پایگاه آمریکایی‌ها در شهر "اش شدادی" از سوی افرادی ناشناس مورد اصابت چندین موشک قرار گرفت.»

این نخستین بار نیست که پایگاه‌های آمریکا در سوریه هدف قرار می‌گیرند. در چند ماه گذشته پایگاه‌های غیرقانونی ارتش آمریکا در استان‌های حسکه و دیرالزور بار‌ها و بار‌ها مورد حمله گروه‌های ناشناس قرار گرفته اند. در یکی از این حملات دو تبعه آمریکایی نیز مفقود شدند.

نیرو‌های آمریکایی با همکاری نیرو‌های دموکراتیک سوریه کنترل بخش‌هایی از شمال شرق این کشور را در دست دارند. ارتش آمریکا مناطق نفت خیز و میدان‌های نفتی و گازی سوریه در حسکه و دیرالزور را در کنترل خود گرفته است. موضوعی که به شدت مورد انتقاد دولت سوریه و بسیاری از کشور‌های دیگر است.

دولت سوریه حضور آمریکا در خاک خود را نقض حاکمیت ملی و تلاش برای به دست گرفتن منابع طبیعی خود می‌داند. دمشق بار‌ها اعلام کرده است که آمریکا در حال غارت منابع نفتی سوریه است.

پیش از این دونالد ترامپ طی سخنانی به طور رسمی و صریح اعلام کرده بود که یکی از دلایل ماندن آمریکا در سوریه، نفت این کشور است و اینکه او نفت سوریه را دوست دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا بداند تاکه می تواند بدوزی نفت سوریه ادامه دهد مگر مردم سوریه مرده باشند که این روزا به اینکار ادامه دهد شتر بیند پنبه دانه در خواب
Germany
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اونایی که میگن بقیه ترسو هستن چرا نمیرن پایگاه های آمریکایی رو بزنن بگین بهشون خودت ترقه بندازم زیر پات خودت رو خیس کردی پس بشین حرف نزن کسی نمیگه لالی
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باید دولت سوریه با تمام قدرت پایگاهای امریکا را نابود کنند.
Iran (Islamic Republic of)
یک مسلمان
۱۲:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
مجبوریم این چنین بادولت سوریه سخن بگوئیم که:شماچه چیزی داریدکه ازدست بدهید؟؟چرااینقدرترسوهستید؟چراباکمک مقاومت وروسیه وایران مواضع آمریکای متجاوزراموردحمله قرارنمیدهید؟؟،حقاکه ثابت کردیدترسوهستیدومانمیتوانیم شماراشجاع قلمدادکنیم!!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
وای پسر شجاعو!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سالارط
۱۴:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خودت برو خط مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
یادته یه روزی آمریکا خودش میخواست به سوریه حمله کنه؟؟! نکرد...
آخرین اخبار