غفلت مردم و سرعت کرونا در گرفتن جان آن ها/ آمار جانباختگان فارس به ۵۷۷ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا در فارس همچنان قربانی می‌گیرد، از فوت ۱۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه کرونا در فارس همچنان قربانی می‌گیرد، اظهار کرد: ۱۳ نفر در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، آمار جانباختگان به ۵۷۷ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، بیش از ۲۲۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۵ هزار و ۲۳۵ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۱ هزار و ۷۰۳ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۶۸ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا در کمین است و از غفلت مردم برای گسترش و انتقال بیماری استفاده می‌کند، توصیه کرد: با رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضرور، شست و شوی مرتب دست ها، می‌توان مانع از گسترش شیوع کروناویروس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار