هشدار هواشناسی برای انتقال شناور‌ها به مکان امن/ارتفاع موج در دریای عمان به ۴ متر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن جریانات مونسون پیش بینی می‌شود که ارتفاع موج در نزدیکی سواحل چابهار به ۳ تا چهار متر برسد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: با شدت گرفتن جریانات مونسون پیش بینی می‌شود از واخر جمعه دریای عمان مواج و متلاطم شود به قدری که ارتفاع موج در نزدیکی سواحل چابهار به ۳ تا چهار متر برسد.

او افزود: شدت تلاطم امواج طوری خواهد بود که در صورت ادامه فعالیت‌های دریایی منجر به غرق شدن شناور‌های سبک و آسیب دیدن شناور‌های بزرگ و سنگین می‌شود.

او  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود شرایط مواج دریا حداقل تا دوشنبه ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارت محدودیت‌های لازم برای تردد قایق‌های سبک و تفریحی و انتقال قایق‌های کوچک به مکان‌های امن توسط مسئولان دریایی مد نظر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به تقویت بارش‌های همرفتی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از اواخر وقت جمعه بارش‌های همرفتی در جنوب استان، سواحل و بر روی دریای عمان شدت می‌گیرد به طوریکه در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و تند بادلحظه‌ای و بارش تگرگ انتظار می‌رود.

حیدری افزود: پیش بینی می‌شود تمرکز بارش‌ها در شهرستان‌های سرباز، راسک، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار، جنوب سراوان، سیب سوران، مهرستان و فنوج باشد.

او  تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش رو احتمال بروز خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری شود و فرمانداری‌ها و ارگان‌های امدادی آمادگی مواجهه با این شرایط را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار