با فواید و مضرات مخلوط شیر و عسل آشنا شوید

در این مطلب به بررسی مزایا و مضرات مصرف شیر و عسل می‌پردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل و شیر ترکیبی کلاسیک است که اغلب در نوشیدنی‌ها و دسر‌ها استفاده می‌شود، شیر و عسل علاوه بر اینکه بسیار آرامش بخش هستند، می‌توانند طعم و مزه‌ای عالی را در دستور العمل‌های مورد علاقه شما ایجاد کنند.

خواص عسل:

عسل یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبی است. مشخص شده است که برای مشکلات مختلف سلامتی، به ویژه هنگامی که با ماده بسیار مغذی مانند شیر مصرف شود، بسیار کمک می‌کند.

این دو ماده به اغلب به عنوان داروی طبیعی برای درمان انواع شرایط سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله به بررسی مزایا و مضرات مصرف عسل و شیر می‌پردازیم.


بیشتربخوانید


خواص شیر و عسل:

شیر منبع عالی کلسیم است، ماده مغذی مهمی که در سلامت استخوان‌ها نقش اساسی دارد.

بهبود کیفیت خواب:

بسیاری از افراد درست قبل از خواب یک لیوان شیر گرم با عسل می‌نوشند تا به ارتقاء کیفیت خواب بهتر کمک کنند و این راه حل توسط علم تایید می‌شود.

در حقیقت، مطالعه‌ای شامل ۶۸ نفر که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری بودند، نشان داد که نوشیدن مخلوط شیر و عسل دو بار در روز به مدت ۳ روز، کیفیت کلی خواب را بهبود بخشیده است.

استحکام استخوان‌ها:

شیر منبع عالی کلسیم است، ماده مغذی مهمی که در سلامت استخوان‌ها نقش اساسی دارد. برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن شیر می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود ببخشد و ممکن است با خطر کمتر پوکی استخوان و شکستگی‌ها مرتبط باشد. در حقیقت، یک بررسی گزارش داد که عسل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌تواند از سلامت استخوان محافظت کند.

ارتقا سلامت قلب:

به طور خاص، نشان داده شده است که شیر سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می‌دهد، که می‌تواند به پاک کردن پلاک از شریان‌های شما برای محافظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک کند. با این حال، این فقط در مورد شیر کامل صادق است، نه شیر بدون چربی.

شیر همچنین سرشار از پتاسیم است، یک ماده مغذی اساسی که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. در همین حال، مطالعات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند سطح تری گلیسیرید، کلسترول تام، و کلسترول LDL (بد) را کاهش دهد (همگی عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی هستند.)

بهبود گوارش:

عسل برای رشد باکتری‌های مفید روده مفید است. اگر عسل را با شیر مخلوط کنید، این ترکیب فلور باکتریایی را حفظ کرده و با از بین بردن یبوست، گرفتگی و نفخ، سلامت روده را تقویت می‌کند.

افزایش قوای بدن:

شیر و عسل در کنار هم باعث افزایش استقامت و بنیه می‌شوند، زیرا شیر منبع خوبی از پروتئین و عسل کربوهیدرات است.

بهبود عفونت تنفسی:

ترکیبی از عسل و شیر به طور موثری باکتری‌های بیماری زا را از بین می‌برد و یک درمان سریع برای درمان سرفه و سرماخوردگی است. شیر و عسل گرم برای درمان گلودرد، درمان سرفه و سرماخوردگی و تسکین علائم عفونت‌های دستگاه تنفسی مفید است.

کاهش استرس:

ترکیبی از شیر گرم و عسل به آرامش اعصاب و آرامش ذهن کمک می‌کند که از استرس جلوگیری می‌کند.

درمان عفونت معده:

ترکیبی از شیر و عسل، عفونت‌های معده را درمان می‌کند، زیرا خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدانی را ارائه می‌دهد، که میکروارگانیسم‌های مضر را در بدن از بین می‌برد.

پوست و مو:

ترکیبی از عسل و شیر دارای مزایای جادویی برای جلوگیری از نشانه‌های پیری، مرطوب کردن پوست، لایه برداری از پوست مرده و درخشش طبیعی است.

همچنین ترکیب عسل و شیر، می‌تواند به ترمیم مو کمک کند و باعث شود براق، زیبا و قوی به نظر برسد.

کاهش وزن:

ترکیبی از شیر گرم با عسل می‌تواند به کاهش یا افزایش وزن بسته به مقدار کالری مصرفی در طی این فرایند کمک کند. بیشتر اوقات، شیر گرم اگر صبح همراه عسل مصرف شود به کاهش وزن کمک می‌کند، اما در صورت مصرف آن در شب باعث افزایش وزن می‌شود.

مضرات شیر و عسل:

اگرچه شیر و عسل ممکن است مزایای سلامتی زیادی داشته باشد، اما اشکالاتی در مورد آن وجود دارد.

• مصرف لبنیات همچنین می‌تواند با خطر بیشتری از برخی شرایط پوستی از جمله آکنه، روزاسه و اگزما همراه باشد.

• این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که گرچه عسل خواص سلامتی دارد، اما از نظر قند و کالری زیاد است.

• مصرف مقادیر زیاد قند اضافه شده می‌تواند به افزایش وزن، بیماری‌های قلبی، دیابت و مشکلات کبدی کمک کند.

• همچنین عسل برای کودکان زیر ۱۲ ماه مناسب نیست، زیرا حاوی باکتری‌هایی است که می‌تواند یک وضعیت جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی برای کودکان ایجاد کند.

• علاوه بر این، گرم کردن عسل تا درجه حرارت بالا می‌تواند تشکیل هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) را افزایش دهد، ترکیبی است که می‌تواند تأثیر مثبت و منفی بر سلامتی هنگام مصرف زیاد داشته باشد؛ بنابراین بهتر است میزان مصرف خود را تعدیل کرده و از گرم کردن آن در دمای بالا خودداری کنید تا از مزایای سلامتی آن استفاده کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم غذایی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار