طرز تهیه دسر پارفه هلو با میوه و ژله

در گزارش زیر طرز تهیه دسر پارفه هلو را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دسر پارفه یا به تلفظ فرانسوی «پغفه» یکی از قدیمی‌ترین دسر‌های فرانسوی است. پارفه به عنوان یکی از دسر‌های ارزان و ساده و کم هزینه در اصل ترکیبی از خامه، تخم مرغ و شیره شکر بود، اما بعد‌ها آمریکایی‌ها این دستور را برای دسر پارفه کامل‌تر کردند و لایه‌هایی مثل خامه، بستنی، انواع میوه، ژله، ماست، انواع مغز‌ها و آجیل و حتی گرانولا به این دسر اضافه شد.

مواد لازم

هلو پوره شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوی

پودر ژله با طعم هلو: ۱ بسته

آب جوش: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بستنی وانیلی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه صبحانه: نصف یک بسته

شکر: کمی کمتر از ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار (برای حل کردن ژلاتین)


طرز تهیه

برای درست کردن دسر پارفه با هلو ما به هلوی پوره شده نیاز داریم. پس چند عدد هلو ترجیحا نرم را پوره کنید. شکر، بستنی نرم شده در دمای محیط و خامه را با هم مخلوط کنید. پودر ژلاتین را با ¼ لیوان آب به روش بنماری حل کنید.

ژله را هم با ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش به روش بنماری حل کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس پودر ژلاتین حل شده و ژله حل شده را با هم مخلوط کنید و به ترکیب پوره هلو، شکر، بستنی و خامه که قبلا آماده کرده بودید اضافه کنید.

برای درست کردن پارفه باید یک قالب داشته باشید. شکل قالب بستگی به سلیقه شما دارد و حتی می‌توانید از یک ظرف پیرکس شیشه‌ای یا لیوان هم استفاده کنید.

قالب را کمی چرب کنید و مواد دسر پارفه هلو را در آن بریزید. دسر پارفه را یک شب تا صبح یا به مدت یک روز کامل در یخچال بگذارید و روی آن سلفون بکشید تا کاملا خودش را بگیرد.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار