قره‌داغی:

۲۵ درصد از هواپیما‌های کشور مزین به رنگ‌نانو ایرانی هستند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، از تامین رنگ ۲۵ درصد از هواپیما‌های داخل کشور توسط این شرکت خبر داد، رنگ‌هایی که با استفاده از فناوری‌نانو تولید شده‌اند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  رنگ ضداسکایدرول بدنه هواپیمای شرکت گوهرفام چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف‌پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیایی زیاد در برابر موادی مانند روغن اسکایدرول و همچنین مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) را فراهم کرده است.

نوبخت قره‌داغی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته روند استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیما‌های داخل کشور افزایش یافته و سهم ما از این بازار از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است، یعنی این که در حال حاضر ۲۵ درصد از هواپیما‌های قابل رنگ شدن در کشور با استفاده از رنگ‌های نانویی  رنگ‌آمیزی می‌شوند.

او ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های هوایی از رنگ‌های ما استفاده می‌کنند. دلیل حضور ما در این حوزه به استاندارد‌های بالای صنعت هواپیماسازی باز می‌گردد، در واقع این صنعت بسیار سخت‌گیر بوده و کیفیت از اهمیت خاصی در آن برخوردار است. از این رو فعالیت در صنعت رنگ برای استفاده در بخش هوایی به ارتقای شرکت کمک بسیاری کرده است به طوری که به ما انگیزه بیشتری برای فعالیت در این صنعت را می‌دهد. فعالیت در این صنعت شبیه به رقابت در سطح جهانی است؛ چرا که استاندارد‌ها جهانی بوده و جایی برای خطا و اشتباه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت از انگیزه‌های بالای این شرکت برای صادرات خبر داد و گفت: به دنبال صادرات هستیم و کار‌هایی نیز در این بخش صورت گرفته است. هر چند که ابتدا باید سبد محصولات را کامل کنیم، در بخش هوایی رنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید این طیف محصولات را کامل کنیم تا در بخش صادرات شانس موفقیت داشته باشیم. هر چند که در حال حاضر مزیت‌های زیادی داریم، کیفیت بالا و قیمت کم از جمله این مزیت‌ها است. چندی پیش که قیمت محصولات شرکت را با چند نمونه خارجی مقایسه می‌کردیم مشخص شد قیمت ما یک سوم تا یک پنجم برخی نمونه‌های خارجی است و در عین حال به طور کامل ملزومات استاندارد را نیز برآورده می‌کند، بنابراین با وارد شدن به بازار‌های بین‌المللی شانس موفقیت بالا خواهد بود.

به گفته  قره‌داغی این شرکت علاوه برتامین رنگ صنعت هوایی، در بخش‌هایی نظیر خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت فولاد نیز فعالیت داشته و رنگ‌های مورد نیاز این صنایع را نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار