اعلام جزئیات همکاری نیرو‌های مسلح عراق با پیشمرگه

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد هماهنگی و همکاری نظامی با اقلیم کردستان با هدف تبادل اطلاعات و پیگرد عناصر تروریستی در برخی شهرهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد همکای نظامی مشترک میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق با هدف تبادل داده‌های اطلاعاتی و پیگرد عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و پر کردن فضای خالی نظامی در برخی شهر‌ها و استان‌های عراق است.

او در کنفرانسی خبری گفت: نشست‌ها و امضای تفاهم‌‌نامه‌های امنیتی میان فرماندهی عملیات مشترک و نیرو‌های گارد مرزی اقلیم کردستان عراق انجام شده است. در این نشست‌ها مسئله همکاری و هماهنگی برای انجام عملیات مشترک در برخی مناطق که بر اساس داده‌های اطلاعاتی، محل اختفای عناصر باقی مانده گروهک‌های تروریستی داعش است و همچنین تبادل داده‌های اطلاعاتی در عرصه مبارزه با تروریسم و تهدید‌های امنیتی مختلف به ویژه در مرز‌ها و ممانعت از نفوذ تروریست‌ها بررسی شد.

یحیی رسول افزود: توافق‌هایی برای تاسیس مراکز هماهنگی میان فرماندهی عملیات مشترک و دستگاه‌های امنیتی اقلیم کردستان عراق صورت گرفت و شماری از افسران به نمایندگی از ارتش عراق و دولت اقلیم کردستان برای هماهنگی و تبادل داده‌های اطلاعاتی در آن مستقر خواهند شد.

او گفت: مناطقی که از سوی طرفین برای انجام عملیات امنیتی و نظامی انتخاب شد شامل استان دیاله و خانقین و مناطقی در استان کرکوک و برخی مناطقی است که فعالیت گروهک‌های تروریستی داعش در آن گزارش شده است.

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: گروهک‌های داعش تمامی این مناطق و مناطقی در اقلیم کردستان را تهدید می‌کنند و دولت عراق بر تسلط بر مرز‌ها به ویژه در مرز با سوریه متمرکز است و همچنین برنامه‌ای از سوی فرماندهی عملیات مشترک و وزارت کشور و دفاع برای تداوم حمایت از پرونده مرز‌ها و تجهیز این مناطق به تکنولوژی‌های اطلاعاتی و فناوری‌های جدید وجود دارد.

او همچنین بر تداوم عملیات نظامی از سوی تمامی یگان‌های عراقی به ویژه از سوی فرماندهی عملیات الانبار، الجزیره و غرب نینوا برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به خاک عراق و پیگرد و دستگیری عناصر تروریستی تاکید کرد.

نیرو‌های عراقی عملیات امنیتی بزرگی با عنوان «ابطال العراق» را با هدف تامین امنیت در شماری از مناطق این کشور با حضور ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی و وزارت کشور انجام داد و موفقیت‌های بسیاری کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار