بستری ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۴۲ نفر با بهبودی نسبی ترخیص شده‌اند.

او با بیان اینکه وضعیت استان اردبیل در مقابله با بیماری کرونا نامناسب است، افزود: از تعداد موارد شناسایی شده جدید مبتلا به بیماری کرونا ۲۷ نفر از اردبیل، ۵ نفر پارس آباد، ۴ نفر مشگین شهر، ۴ نفر گرمی و ۵ نفر از خلخال گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر حبیب زاده اظهار کرد: متأسفانه ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند و این مسئله بسیار نگران کننده است و نجات جان افراد فقط بستگی به مشارکت عمومی و عزم همگانی برای مهار این بیماری منحوس دارد.

او افزود: مردم زمانی که آمار مرگ و میر و ابتلاء کاهش می‌یابد تصور نکنند که این بیماری تمام شده بلکه وضعیت استان در حال حاضر قرمز است و آمارهای روزانه ثبات نداشته و غالباً افزایشی است و تا شکست کامل این ویروس هم استانی‌ها باید مصمم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی باشند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.