اسپر: با هدف افزایش بازدارندگی در مقابل روسیه، نظامیان بیشتری در مرز‌های این کشور مستقر می‌شود

وزیر دفاع آمریکا هدف از افزایش تعداد نظامیان این کشور در نزدیکی مرز‌های روسیه را ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل این کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن به منظور ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه، نیرو‌های نظامی بیشتری را به سمت مرز‌های شرقی این کشور منتقل خواهد کرد.

مارک اسپر روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به تشریح اهداف آمریکا در ارتباط با استقرار نظامیان خود در نزدیکی مرز‌های روسیه پرداخت و گفت ما در حال انتقال نظامیان خود به سمت شرق مرز‌های روسیه هستیم تا در مقابل آن‌ها بازدارندگی ایجاد کنیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: این اقدام از سوی بیشتر متحدان ما خوب ارزیابی شده است.

اسپر افزود ما هنوز ۲۴ هزار نظامی در آلمان داریم و این کشور همچنان بزرگترین دریافت کننده نیرو‌های آمریکایی خواهد بود.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: برلین باید حتی بیشتر از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های ناتو کند تا به ما برای ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل روسیه کمک کند.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش نیز در مجمع امنیتی سالانه موسسه آسپن گفته بود آمریکا حضور نظامی خود در جبهه شرقی ناتو را افزایش می‌دهد.

در اواخر ماه ژوئیه، اعلام شد که آمریکا هزاران سرباز را از آلمان خارج می‌کند که تعدادی از آن‌ها به منطقه دریای سیاه منتقل می‌شوند و دلیل آن تصمیم برلین برای همکاری با روسیه برای ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در حساب توئیتر خود نوشت: آلمان میلیارد‌ها دلار برای خرید انرژی به روسیه پرداخت می‌کند و ما باید از آن‌ها در برابر روسیه محافظت کنیم. چرا این همه؟ علاوه بر این، آن‌ها هنوز ۲ درصد مالیات‌های ناتو را به تأخیر می‌اندازند؛ بنابراین ما تعدادی از نیروهایمان را از آلمان خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار