۱۰۰ هزار هکتار محصولات زراعی پاییزه در سیستان وبلوچستان کشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان با توجه به بارندگی اخیر با همکاری کشاورزان به زیر کشت محصولات زراعی پاییزه خواهد رفت.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: گندم، جو، سیب زمینی وگلرنگ عمده محصولات کشت پاییزه سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

او  با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزی با توجه به شرایط آب و هوایی از اسفند در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود گفت: ۱۷۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تامین ۵۰ هزار تن انواع کود پتاسه، فسفاته و ازته و سه هزار تن انواع بذر اصلاح شده، پایه مادری و پرورشی را از مهمترین اقدامات در استان برای حمایت از کشاورزان عنوان کرد.

او  بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی است و امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی را به ۶هزار هکتار ارتقا خواهیم داد.

طوقی افزود: گستردگی و تنوع اقلیمی، امکان کشت خارج فصل گیاهان دارویی در هوای آزاد، نیروی کار فراوان و ارزان، فراهم بودن زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک، سهولت مبادلات تجاری و صادرات محصول، برخورداری از پیشینه کهن و پویا در طب سنتی از جمله مزیت‌های نسبی این استان در زمینه گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

او بیان کرد: همچنین خصوصیاتی همچون توقع پایین، سازگاری با انواع تنش‌ها و شرایط سخت محیطی حاکم بر اقلیم استان، ارزش قابل توجه اقتصادی و نیز قابلیت اشتغالزایی در زیربخش‌های مختلف تولید، بسته بندی، بازاررسانی و صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی را به گزینه‌ای مطلوب برای گنجاندن در الگوی کشت مناطق مختلف استان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.