بیش از ۶۲۴ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان کردستان خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت:تاکنون ۶۲۴ هزار و ۴۶۴ تُن محصول مازاد برنیاز کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه) تاکنون ۶۲۴ هزار و ۴۶۴ تُن محصول مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط مراکز خرید به صورت تضمینی خریداری شده است.

او افزود:بیشترین گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان‌های بیجار به میزان ۱۷۷ هزار و ۲۱۴ تُن، قروه ۱۲۵ هزار و ۵۶۱ تُن و دهگلان ۱۱۶ هزار و ۴۲۹ تُن بوده است.

صالحی بیان کرد: میزان گندم خریداری شده در سقز ۹۱ هزار و ۶۷۲ تُن، کامیاران ۳۸ هزار و ۴۱۸ تُن، سنندج هشت هزار و ۸۹۰ تُن، بانه یک هزار و ۳۲۸ تُن، مریوان ۸۹۷ تُن و سروآباد ۸۴۷ تُن بوده است.

او بیان کرد: تاکنون تعداد ۴۰ هزارو ۹۲۲ نفر محصول گندم خود را به مراکز خرید و سیلو‌ها تحویل داده اند.

صالحی با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان ۱۰ هزار ۳۷۱ تُن است، افزود: لیست خرید گندم تا ۱۰ مردادماه امسال توسط مراکز خرید در اختیار بانک کشاورزی استان قرار داده شده و بهای خرید گندم تا این تاریخ هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۴۶۷ هزار ریال نیز بابت بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران در این استان واریز شده است.

او از فعال بودن ۸۴ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای خرید گندم تا پایان روز گذشته ۱۳۷ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز استان به ۱۰ استان کشور حمل شده است.

صالحی تاکید کرد: فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلو‌ها با رعایت همه موارد بهداشتی همچون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود و ساعت کار هم در این مراکز از هشت صبح تا ۲۰ تعیین شده که با پیشنهاد فرمانداران در ایام پیک خرید قابل تغییر و افزایش است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.