گام بلند اصفهان در ارتقای سطح دیپلماسی اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به زودی دو طرح بزرگ "گفتمان خانواده" و "شبکه سازی محلی فرهنگی" با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سطح شهر اصفهان اجرایی می شود.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت: در جلساتی که با حضور معاونان شورای اسلامی شهر اصفهان داشتیم مقرر شد تا مسئله تقویت و ارتقای سطح دیپلماسی اجتماعی با هدف کاهش نابهنجاری‌ها و مشکلات جامعه در اولویت اصلی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گیرد.

او افزود: طبق این ابلاغیه قرار است به زودی دو طرح بزرگ گفتمان خانواده و شبکه سازی محلی فرهنگی را با اعتبار بالغ بر ۵ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان در سطح شهر اصفهان اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهراصفهان گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات لازم دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد احداث ۲۲۰ شبکه محلی فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح شهر اصفهان باشیم که این امر باعث ایجاد یک پویایی فعال برای ارتقای دانش شهروندی مردم  خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: این شبکه‌های محلی به صورت یک سامانه مجازی با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی شهرداری و استانداری استان اصفهان در اینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

او اضافه کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان برقراری گفت و گوی خانواده بر مبنای تعامل دو سویه بین عناصر فعال در صحنه‌ی اجتماع به دنبال ترویج محوریت خانواده در حل مشکلات اجتماعی است و به همین خاطر این طرح‌های اجتماعی را در اولویت اصلی خود قرار دادیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: طبق گفته کارشناسان اجتماعی شورای اسلامی شهراصفهان خانواده می‌تواند با ایجاد یک گفتمان مطلوب نقش موثری در کاهش اسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق داشته باشد و در نهایت باعث ایجاد یک خانواده منسجم شود.

محمدی یاد آور شد: مسائل تبیین دستورالعمل شبکه‌های اجتماعی، تسهیل اموزش‌های شبکه‌های محلی و جاری شدن گفتمان خانواده در سطح شهر از جمله کلیت طرح‌های فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان است.

او در مورد اخرین وضعیت افتتاح بزرگترین طرح اجتماعی استان اصفهان در سطح کشور د ادامه داد: طرح احداث مرکز جامع اموزش و توانمند سازی افراد اسیب دیده اجتماعی در کمپ فدک استان اصفهان به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی در سطح کشور محسوب می‌شود که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهدرسید.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.