تاثیر زیاد روش پلاسما درمانی بیماران کرونای در جهان

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به تاثیر زیاد روش پلاسما درمانی بیماران کرونای در جهان، از حدود ۹ هزار بهبودیافته این بیماری در استان خواست برای اهدای پلاسما و کمک به درمان مبتلایان این بیماری به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت : یکی از روش‌های مورد تاکید برای کمک به درمان بیماران کرونا، تزریق پلاسما بهبودیافتگان است به همین دلیل از حدود ۹ هزار بهبودیافته کرونایی استان می‌خواهیم که برای این کار خیرخواهانه، انسانی و خداپسندانه به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کنند.

او گفت : در آمریکا روزانه ۱۵ هزار بهبود یافته به سه هزار مرکز پلاسما تراپی این کشور برای اهدای پلاسما در راستای کمک به درمان مبتلایان این بیماری مراجعه می‌کنند و این نشان از اهمیت این روش برای درمان این بیماری است.

صالحی فر، با بیان اینکه از افراد بین ۱۸ تا ۶۰ سال بهبودیافته استان که بیماری زمینه‌ای ندارند می‌خواهیم به مراکز انتقال خون برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، افزود: روزانه به طور میانگین حدود ۲۰۰ نفر در کشور بر اثر مبتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهیم که ممکن است با تزریق پلاسما تا حدی برخی از آن‌ها نجات یابند.

او با اشاره به اینکه هنوز هیچ دارو و راه قطعی برای درمان کووید ۱۹ تاکنون کشف نشده و فقط برخی دارو‌ها به بهبود افراد کمک می‌کند، گفت: احتمال دارد در فصل زمستان و پاییز با شروع فصل سرما این بیماری دوباره به اوج برسد، بنابراین انتظار داریم حدود نصفی از بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا ذخیره کافی در این رابطه تا فصل پاییز داشته باشیم.

باشگاه خون o منفی در کرمانشاه راه‌اندازی شود

صالحی فر اهدای خون را به دلیل امکان ذخیره سازی کوتاه مدت یک نیاز همیشگی و مستمر دانست و گفت: مجروحان تصادفات، نزاع و دعوا، خونریزی‌های اتاق عمل، پیوند اعضا، پیوند استخوان، بیماران سرطانی، کلیوی و ... همواره و روزانه به خون نیاز دارند و به همین علت نیاز به اهدای خون یک نیاز مداوم و همیشگی است.

او با بیان اینکه ۴۷ درصد از اهدا کنندگان خون استان به طور مستمر یعنی سالی حداقل ۲ بار خون اهدا می‌کنند، افزود: در چهار ماه اول سال جاری حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از کارکنان مرکز انتقال خون کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا نشده اند؛ از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مراکز خرید، پاساژها، بوستان ها، تعویض پلاک و مراکز پیشخوان دولتی انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که در مرکز انتقال کرمانشاه برای مراجعین تمامی موازین بهداشتی به طور سختگیرانه‌ای رعایت می‌شود و اصلا جای نگرانی نیست.

صالحی فر از حضور نیافتن مسئولان و مدیران استان برای اهدای خون در جهت تبلیغ و آرام سازی ذهنی جامعه انتقاد کرد و حضور آن‌ها برای اهدای خون با توجه به شرایط کرونایی را بسیار مهم و حیاتی دانست.

او با اشاره به اهمیت گروه خونی o منفی برای کمک به جلوگیری از خون ریزی‌های لحظات ابتدایی مجروحان که پزشکان از گروه خونی افراد اطلاع ندارند، افزود: این گروه خونی در لحظات ابتدایی درمان و جلوگیری از خون ریزی بسیار حیاتی است و ذخیره کافی آن نیاز مبرم هر جامعه‌ای است و به عنوان یک ذخیره راهبردی در جهان شناخته شده است.

صالحی فر خواستار راه اندازی یک باشگاه از افراد دارای گروه خونی o منفی با مشارکت مسئولان به ویژه رسانه‌ها شد تا ذخیره کافی از این گروه خونی که حیات و زندگی بسیاری افراد به آن وابسته است در استان داشته باشیم.

او گروه خونی A منفی را بسیار با اهمیت دانست و از دارندگان آن خواست برای اهدا خون که نجات جان یک انسان است به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار