رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران:

در آمد مالیاتی کشور به ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید

نوری گفت: استان تهران در سال ۹۸، ۵۶ درصد از مالیات ۱۴۱ هزار میلیارد تومانی کشور را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان تهران در سال ۹۸، ۵۶ درصد از مالیات ۱۴۱ هزار میلیارد تومانی کل کشور را تامین کرد و در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان تامین درآمد‌های مالیاتی استان‌ها را بر عهده داشت.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته ۱۰۶ درصد از رقم مالیات پیش بینی شده و مصوب برای استان تهران در حالی محقق شد که مودیان علاوه بر درگیری با شرایط کرونایی، با تحریم‌های ظالمانه نیز مواجه بودند.

رئیس مالیات تهران گفت: مالیات یکی از مهمترین منابع تامین درآمد‌های کشور است. سازمان امور مالیاتی استان تهران، به تنهایی بیش از ۵۵ درصد از درآمد‌های مالیاتی در استان‌های کشور را تامین می‌کند و از همین رو جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد.

نوری ادامه داد: سعی می‌شود ارقام مالیاتی بر اساس داده‌های واقعی که از محل خوداظهاری مودیان و بررسی دفاتر مالی به دست آمده است، محاسبه و تعیین شود.

این مقام مسئول با اشاره به مالیات کسب و کار‌های اینترنتی افزود: به طور معمول میزان مالیات مودیان حقیقی و حقوقی بر اساس اظهارات خود مودیان تعیین می‌شود، اما در خصوص کسب و کار‌های اینترنتی، با همکاری سازمان تجارت الکترونیکی کشور، اطلاعات دریافتی از درآمد‌های این نوع کسب و کارها، بررسی و در نهایت میزان مالیات آنان مشخص می‌شود.

رییس امور مالیاتی تهران درباره اجرایی شدن مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: در صورتی که سامانه مورد نظر که بناست وزارت راه و شهرسازی تهیه و در دسترس این سازمان قرار دهد، می‌توان بر اساس آخرین اصلاحاتی که اکنون قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی در حال طی آن است، اقدام به تعیین و دریافت مالیات کرد.


بیشتر بخوانید: چارچوب مالیات بر خانه‌های خالی مشخص شد


نوری در پایان با اشاره به جدیت و تلاش سازمان مالیاتی جهت جلوگیری از فرار مالیاتی مودیان بر دریافت مالیات بر اساس اطلاعات واقعی و صحیح تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار