مدیر عامل شرکت بیدود مطرح کرد؛

افزایش فعالیت دوچرخه‌ها منوط به افزایش زیر ساخت‌ها و حمایت بیشتر

مدیر عامل شرکت بیدود درباره گسترش محدوه فعالیت دوچرخه ها‌ی اشتراکی، در سطح شهر تهران توضیحاتی داد.

سوری مدیرعامل شرکت بیدود در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرآیند فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی گفت: در تهران محدوده‌هایی برای فعالیت این دوچرخه‌ها در سطح شهر در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه به صورت مدرن و الکترونیکی هستند و امکانات مختلفی نیاز دارند، باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود تا بتوان محدوده‌ی این دوچرخه‌ها را افزایش داد.

وی افزود:ما در حال گسترش وسایل حمل و نقل خود هستیم و از اسکوتر‌ها و دوچرخه‌های برقی در آینده استفاده خواهیم کرد که در ایستگاه‌های جدید باید امکانات شارژ و دیگر امکانات برای این‌ها فراهم شود.

سوری با اشاره به مذاکرات انجام شده و برنامه برای فعالسازی در مناطق ۳، ۸، ۱۲ گفت:فعلا در پنج منطقه تهران این دوچرخه‌ها فعالیت دارند که از مناطق مهم و مرکزی شهر هستند که در کمربند ترافیکی شهر واقع شده و در محدوده طرح ترافیک قرار دارند.

مدیر عامل شرکت بیدود با بیان اینکه این شرکت به صورت خصوصی اداره می‌شود گفت:در کشور‌های دیگر حمایت از فعالیت‌های این چنینی بسیار زیاد است و برای فعالیت خود یارانه می‌گیرند، اما متاسفانه در کشور بر عکس تمام کشور‌ها یارانه به همه چیز تعلق می‌گیرند جز دوچرخه ها.

وی ادامه داد:در شهر شیراز همکاری مردم و مسئولین بیشتر از تهران است و با اینکه شیراز جمعیت کمتری از تهران دارد، اما جمعیت استفاده کننده از این دوچرخه‌ها بیشتر است. البته این را هم قبول داریم که شرایط خیابان‌های شیراز برای تردد دوچرخه مناسب‌تر است.

مدیر عامل بیدود با بیان اینکه در دریافت مجوز‌ها برای گسترش محدوده نقص‌هایی است گفت:ما تقاضای خود را به شهرداری اعلام می‌کنیم و قردادی بین طرفین ثبت می‌شود. اما در تعهداتی که در قرار داد وجود دارد معمولا اشکالاتی به وجود می‌آید و بحث‌هایی مطرح می‌شود که امیدواریم این مشکلات بر طرف شود.

وی افزود:امیدواریم فرآیندی که شهرداری با نهاد‌های عمومی و نظارتی دارد تسهیل شود تا بتوان با قدرت بیشتر و خدمات رسانی بهتر ارائه خدمات کنیم. همچنین از مردم تقاضا داریم با استفاده صحیح از این دوچرخه‌ها ما را یاری کنند.

بیشتر بخوانید

تبعیض در ارائه خدمات به شهروندان تهرانی/ اکثر تهرانی‌ها محروم از دوچرخه‌های اشتراکی

رونمایی از اپلیکیشن «دوچرخه»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار