یونیسف: کمپاین واکسن فلج اطفال در افغانستان و پاکستان از سر گرفته شد

یونیسف اعلام کرد که کمپاین واکسن فلج اطفال در افغانستان و پاکستان، بعد از توقف ناشی از بحران ویروس کرونا از سر گرفته شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که کمپاین واکسن فلج اطفال در افغانستان و پاکستان، بعد از توقف ناشی از بحران ویروس کرونا از سر گرفته شده است.

یونیسف در اعلامیه‌ای گفته است که بحران ناشی از ویروس کرونا سبب شد تا حدود ۵۰ میلیون کودک در کشورهای افغانستان و پاکستان برای مدتی از دریافت واکسن فلج اطفال محروم شوند.

در این اعلامیه آمده است: «در افغانستان برنامه واکسن فلج اطفال در سه ولایت این کشور در ماه جولای دوباره آغاز شد. کمپاین دوم که تقریبا نصف این کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد در ماه جاری آغاز می‌شود.»

یونیسف گفته است: هرچند تلاش می‌شود تا برای تمام کودکان در افغانستان و پاکستان واکسن فلج اطفال ارائه شود، اما ممکن است حدود یک میلیون کودک در افغانستان، از این واکسن مستفید نشوند، زیرا تطبیق واکسن خانه به خانه در برخی از مناطق ممکن نخواهد بود.

این سازمان از خانواده‌ها خواسته است تا کودکان زیر پنج سال شان را برای تطبیق واکسن فلج اطفال به کلینیک‌های صحی ببرند.

این در حالی است که به گفته مسئولان وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان از آغاز سال جاری تاکنون ۳۴ مورد مثبت بیماری فلج اطفال در افغانستان شناسایی شده است. به گفته مسئولان، در جریان چند ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارزار تطبیق واکسن فلج اطفال در افغانستان با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل، شمار موارد مثبت فلج اطفال در این کشور افزایش یافت.

گفتنی است که بیماری فلج اطفال در بسیاری از کشورها نابود شده و تنها در دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز هم شایع است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار