طالبی: تغییرات اساسی در ساختار سپاهان باید ایجاد شود

کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم سپاهان و استعفای قلعه نویی توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید طالبی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست سپاهان برابر استقلال در جام حذفی اظهار کرد: به نظرم طبیعی بود که تیم سپاهان با این شرایط شکست بخورد. به هر حال سپاهانی‌ها به خاطر اعتراض هواداران خود مجبور شدند که زودتر به تهران بیایند سپاهانی‌ها استرس داشتند و همه این عوامل باعث باخت آن‌ها برابر استقلال شد.

او ادامه داد: به هر حال استقلالی‌ها آرامش بیشتری داشتند و در نهایت آن‌ها توانستند برنده جام حذفی شوند. علاوه بر این باشگاه سپاهان باید تغییرات اساسی در ساختار خود بدهد تا به روز‌های خوب بازگردد. فوتبال برد و باخت دارد. قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران شرایط تیمش را خوب ندید به همین علت استعفا کرد. به نظرم نبود تمرکز در نیمه دوم به سپاهان ضربه زد و در نهایت این تیم از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت.

استعفای قلعه نویی تصمیم حرفه‌ای بود

طالبی درباره استعفای قلعه نویی بیان کرد: مطمئن هستم که قلعه نویی قبل از بازی تفکراتی داشت که در صورت نتیجه گیری تیمش استعفا کند. به هرحال شرایط سپاهان برای قلعه نویی سخت شده بود و بدشانسی هم گریبانگیر این تیم اصفهانی شد. علاوه بر این قلعه نویی مربی با تجربه‌ای است که تا لحظه آخر جنگید، اما در نهایت تصمیم حرفه‌ای گرفت و با آگاهی کامل استعفا کرد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه استعفای قلعه نویی، شوک مثبتی به تیم سپاهان می‌آورد، گفت: قلعه نویی نتوانست شرایط آرمانی برای تیم سپاهان به وجود بیاورد. شاید شوک در تفکرات تاکنیکی به این تیم اصفهانی کمک کند. به هر حال مربی جدید با استفاده از این بازیکنان می‌تواند تحولی در تیم سپاهان ایجاد کند.

سپاهان باید به ساختار حرفه‌ای سابق خود بازگردد

او درباره اینکه محرم نویدکیا گزینه خوبی برای سرمربیگری سپاهان است، گفت: به نظرم باشگاه سپاهان قبل از انتخاب سرمربی جدید باید به ساختار حرفه‌ای سابق خود بازگردد. به هر حال این تیم اصفهانی مدیریت هزینه را درست انجام نمی‌دهد.. بازیکنان میلیاردی برای سپاهان تاثیر گذار نبوده اند. به هر حال ساکت با تفکر خود توانست سال‌ها با سپاهان به موفقیت دست یابد، اما بعد از آن تغییرات زیاد مدیران باعث ناکامی این تیم اصفهانی شد.

طالبی بیان کرد: تیم سپاهان با دست خودش محرم نویدکیا را کنار گذاشت و اکنون قصد دارد دوباره او را وارد میدان سخت کند. به هر حال محرم فرد باهوشی است و بهتر از هر کسی می‌تواند شرایط باشگاه را درک کند. البته همان قدر که سرمربیگری سپاهان برای نویدکیا افتخار است به همان اندازه هدایت این تیم اصفهانی می‌تواند به نویدکیا فشار وارد کند.

کارشناس فوتبال درباره پیش بینی اش از وضعیت تیم سپاهان گفت: فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما بازیکنان سپاهان در ۲ بازی باقی مانده و سرنوشت ساز نقش موثری ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار