معاون حقوقی جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

ایجاد وحدت رویه در ثبت قرار داد‌ها یکی از اهداف سامانه جامع دعاوی و حقوقی

یوسفی گفت: هدف از ایجاد سامانه جامع دعاوی حقوقی جمعیت هلال احمر ایجاد وحدت رویه ثبت قرار داد‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،همایون یوسفی معاون حقوقی جمعیت هلال احمر در آئین رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقررات و سامانه جامع دعاوی جمعیت هلال احمر گفت: در ابتدای جلسه می‌خواهم درباره زحمتی که در اداره کل حقوقی جمعیت هلال احمر کشیده شد صحبت کنم که ظرف ۶ ماه تلاش شد مقررات احصا و تنقیح شود و باید به این موضوع تاکید کنم این اقدام بدون هیچ گونه برون سپاری انجام شد.

معاون حقوقی جمعیت هلال احمر افزود: امروز ۳ مجموعه رونمایی می‌شود که مجموعه اول مربوط به تنقیح، مجموعه دوم مربوط به مقررات جمعیت و مجموعه سوم اساسنامه‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

یوسفی ادامه داد: در کنار این موضوع همکاران من در حوزه حقوقی در حال گردآوری کتابچه‌های جیبی در حوزه جوانان امداد نجات و ... است که تا چند ماه آینده نهایی و رونمایی می‌شود.

او ادامه داد. لازم به ذکر است در این سه مجموعه فوق الذکر ۱۲۰۲ قانون داشتیم که ۲۱۱ مورد قانون و مقرره معتبر و لازم الاجرا است.

معاون حقوقی جمعیت هلال احمر افزود: امروز یکی دیگر از اقدام‌ها رونمایی از سامانه دعاوی حقوقی است و باید گفت سازمان هلال احمر به دلیل آنکه املاک و مستغلات بسیاری دارد و در ادامه نیز ۶۵۰ هزار نفر به شکل داوطلب در جمعیت هلال احمر فعالیت دارند همین امر موجب شده است پرونده‌های حقوقی در جمعیت هلال احمر زیاد باشد.

یوسفی ادامه داد: هدف از ایجاد این سامانه ایجاد وحدت رویه ثبت قرار داد‌ها است که ۱۳۷۴ پرونده در کل کشور بارگذاری شده است که سامانه استعلام، سامانه تالار گفتگو‌ها و سامانه دعاوی وجود دارد.

۱۲۰۲ قانون و مقرارات معتبر و غیر معتبر داشتیم که مجموع قوانین ۳۶۸ مورد است که ۹۵ مورد آن معابر است.

بیشتر بخوانید

اصلاح اساسنامه هلال احمر راه برون رفت از برخی دعاوی حقوقی

ناتوانی‌های جامعه ناشی از نا آگاهی از قوانین است/ پیشنهاد بازبینی اساس نامه هلال احمر داده شده است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار