دیپلمات آمریکایی: واشنگتن برای تقویت امنیت جهان در پی تحریم تسلیحاتی ایران است!

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد واشنگتن برای تقویت صلح و امنیت در سراسر جهان باید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، «کِلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه سیاست شرارت افکنی این کشور مدعی شد واشنگتن به دلیل نگرانی که درباه امنیت سراسر جهان دارد به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.

کرفت در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس خود به کشورمان مدعی شد: «ما انتخاب کاملا روشنی پیش رو داریم. باید بین حامی شماره اول تروریسم از یک سو و صلح و امنیت در سراسر جهان از سوی دیگر یکی را انتخاب کنیم. آمریکا به صراحت اعلام کرده است که تنها یک راه وجود دارد و آن هم راه درست است. این انتخاب برای رقابت جهت کسب محبوبیت نیست.»

این نماینده آمریکا در ادامه ادعا‌های خود پکن و مسکو را نیز متهم به دنبال کردن منافع اقتصادی کرد و گفت: «روسیه و چین در انتظار فروش تسلیحات به ایران هستند. می‌توان تصور کرد که ۱۹ اکتبر تحریم تسلیحاتی علیه ایران تمدید نشود در آن صورت چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران تسلیحات بفروشند. بعد از آن ایران قادر خواهد بود این سلاح‌های مدرنیزه شده و مرگبار را در اختیار همه سازمان‌های تروریستی وابسته به خود در سراسر جهان قرار دهد. با توجه به وضع منطقه خاورمیانه، اسرائیل، سوریه، یمن، عراق، لیبی و لبنان ما هیچ گزینه دیگری جز تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران و تقویت صلح و امنیت در سراسر جهان نداریم.»

کرفت در پاسخ به سئوالی مبنی بر واکنش دیپلمات‌های چینی و روسی به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: «تصور آن‌ها این است که قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نخواهد شد. دولت ترامپ برای مقابله با ایران چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟»

سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعای خود مبنی بر این که ایران حامی شماره یک تروریسم است گفت: «ما هیچ گزینه دیگری جز تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نداریم. در این باره چین و روسیه تنها خواهند ماند.»

این مقام آمریکایی در حال ایران را به حمایت از تروریسم در جهان متهم می‌کند که بزرگ‌ترین کارخانجات سلاح سازی متعلق به این کشور است و بیشترین و شدیدترین دخالت‌ها در امور سایر کشور‌ها در جهان از سوی واشنگتن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
چه با برجام چه بی برجام چه با تحریم تسلیحاتی چه بی تحریم تسلیحاتی شما امریکایی ها دیگر در جهان امنیت نخواهید داشت. دوران شما مستکبران و ظالمان تمام شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
برو بمیرآمریکا خودش به تنهایی باعث نا امنی ورعب ووحشت است توی جهان
آخرین اخبار