آبادان و خرمشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: وضعیت آبادان و خرمشهر به هیچ عنوان سفید نیست.

دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با بیان اینکه وضعیت آبادان و خرمشهر به هیچ عنوان سفید نیست گفت: این دو شهرستان در وضعیت نارنجی و شادگان در وضعیت زرد قرار دارد.

او افزود: هم اکنون ۷۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده بستری هستند که ۲۲ نفر آن‌ها در بخش ویژه قرار دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به فعالیت بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها تصریح کرد: در شامگاه گذشته ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که از این تعداد ۱۰ نفر بستری شده اند.

دکتر سلمان زاده گفت: تا زمانی که  افراد بیمار و مستعد ابتلا به این ویروس در جامعه است  احتمال بازگشت دوباره به وضعیت قرمز وجود دارد.

او افزود: هم اکنون سایر استان‌ها دو دوره بیماری را پشت سر گذاشته اند منتهی جنوب غرب خوزستان تنها یک دوره را به پایان رسانده است و تجربه دیگر استان‌ها نشان می‌دهد که گذر از یک دوره نمی‌تواند امیدوار کننده باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها و حضور نیافتن در تجمعات مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود .

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.