تلاش رسانه ای دشمن در تحریف مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت/ اطلاع از وضعیت معیشت خانواده ایثارگران جز ضرورت ها است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمن با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای سعی در تحریف معنا و مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمن با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای سعی در تحریف معنا و مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت به معنای خشونت طلبی دارد در حالیکه دین اسلام دین خشونت نیست.

او  افزود: دشمنان این نظام و انقلاب در رسانه‌های خود ایثار و شهادت را خشونت جلوه می‌دهند.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: آنان دین مبین اسلام را دین تساهل و تسامح و خشونت معرفی کردند در حالیکه اسلام به هیچ وجه دین خشونت نبوده و ایثار و شهادت هم به معنای دفاع از حق و حقیقت است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار با اهمیت‌تر از خدمت رسانی به جامعه ایثارگران است اظهار کرد: حفظ روحیه ایثار و شهادت موجب تربیت شهدای بزرگ شد بنابراین باید ترویج این فرهنگ جدی گرفته شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی که جامعه پیدا کرده حفظ و مراقبت کردن از روحیه ایثار و شهادت بسیار با اهمیت بوده و نیاز کنونی جامعه است.

او با بیان اینکه حفظ این روحیه در جوانان بسیار با اهمیت است، بیان کرد: باید توضیح داد که یک جوان چگونه می‌تواند به شهید قاسم سلیمانی و حسین همدانی تبدیل شود، بنابراین در شورای ترویج ایثارگران و حفظ ایثار علاوه بر کار‌های سخت افزاری برای حفظ این هنجار‌ها و ارزش‌های الهی تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده و این استان که از گذشته به دارالمومنین شهره بود، رهبر فرزانه انقلاب نیز تعبیر زیبای دارالمجاهدین را به اهالی این استان دادند و فرمودند «شهدای همدان از برجسته‌ترین‌ها هستند».

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: اهالی این استان روحیه ایثار و شهادت را حفظ کردند و یکی از نقاط قوت استان همدان همراستایی مسوولان در اهداف، نگاه و افکار بوده و این کمک می‌کند،خدمت بیشتری به خانواده شهدا داشته باشیم.

او با بیان اینکه سیره اهل بیت (ع) در برخورد با خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: از خانواده شهدا و ایثارگان نباید غفلت شود بلکه اطلاع از وضعیت معیشت خانواده ایثارگران وضع مسکن و اشتغال جزو ضرورت‌ها است.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری در سفر یک روزه پس از حضور در گلزار شهدای همدان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار کرد.

امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت مسکن و ایجاد اشتغال و کارآفرینی با استاندار همدان برای ایثارگران و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه به این استان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.