لاوروف: روسیه راهکار‌های جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از ارائه شماری راهکار برای از سرگیری مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد روسیه شماری راهکار در زمینه از سرگیری مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ارائه داده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از انجام گفتگو با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، در سخنانی اعلام کرد: در خصوص مسائل دیگری که آلمان و روسیه به شکلی فعالانه با همدیگر همکاری دارند، مایل هستم به اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کنم. همکاران اروپایی مان ایده‌های متفاوتی را در این خصوص مطرح می‌کنند. روسیه در عوض شماری پیشنهاد را ارائه کرده است که به نظر ما، به از سرگیری همکاری‌ها میان تمامی امضا کنندگان برجام بدون هیچ استثنایی کمک خواهد کرد.

او همچنین گفت: من امیدوارم که این راهکار‌ها در جزئیات بزرگتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

لاوروف در ادامه افزود: روسیه بر روی دیگر مسائل بین المللی نیز به روی آلمان حساب می‌کند.

از سوی دیگر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه آلمان که در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شد، گفت: آلمان هر کاری می کند تا بتواند از مردم خود- چه در فضای مجازی و یا غیر آن دفاع حمایت کند.

وی در ادامه افزود: قتل (یک تبعه گرجستانی) در تیرگارتن که دادستانی معتقد است بوسیله دولت روسیه انجام شده است، بطور جدی روابط ما را تحت تآثیر قرار داده است. از این رو من می خواهم بطور واضح مشخص کنم که ما از ایمنی مردممان، چه  بصورت آنلاین و یا آفلاین دفاع می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار