اجرای بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در منطقه ۴ شیراز

شهردار منطقه ۴ شیراز اعلام کرد که بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در این منطقه در دست اجرا قرار دارد.

اجرای بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در منطقه ۴ شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر سروی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در دهه ۵۰ ترمینال باربری در دروازه اصفهان و سه راه احمدی و ... فعال بود و به مرور زمان با اعتراض ساکنین مبنی بر ایجاد مزاحمت، با دستور حکومتی یکسری از مالکان ترغیب به ساخت ترمینال جدید در مکان فعلی شدند.

او ادامه داد: مکان فعلی ترمینال باربری در زمان احداث، خارج از محدوده شهری شیراز بوده و به نوع خود اتفاقی بزرگ و عالی به شمار می‌رفته، اما به مرور زمان شهر گسترش می‌یابد و اطراف ترمینال، واحد‌های مسکونی احداث می‌شود.

شهردار منطقه ٤ شیرازبا بیان اینکه برای انتقال و جابجایی این ترمینال نیاز به سرمایه گذار داریم، بیان کرد: بعضی مغایرت‌های قانونی جابجایی مشاغل مزاحم من جمله ترمینال باربری را به تعویق می‌اندازد.

سروی با بیان اینکه در این ترمینال صاحبان سرقفلی افرادی که دارای حقوق کسب و پیشه و ... هستندتعامل کنند تا سرمایه گذاری و تغییر وضعیت موجود اتفاق بیفتد. گفت: تملک ترمینال باربری به لحاظ قانونی جزء وظایف شهرداری نیست.

او همچنین اعلام کرد که شهرداری شیراز آمادگی صدور پروانه با کاربری‌های تجاری اداری خدماتی و مسکونی در عرصه ترمینال را دارد.

شهردار منطقه ۴ شیراز همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ هکتار فضای سبز در این منطقه، اظهار کرد: در این منطقهدارای بیش از ٩٠ هکتار پارک‌های بزرگ مقیاس است.

سروی با تصریح بر اینکه حفظ فضای سبز، بیشترین هزینه جاری شهرداری منطقه ٤ را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: هزینه سالانه حفظ و نگهداری فضای سبز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در طول سال برآورد شده است.

او اضافه کرد: از سال گذشته یک هدفگذاری ٨٠٠ هزار مترمربعی برای منطقه ٤ در نظر گرفته شد که ۵۰۰ هزار مترمربع آن تاکنون در قالب روکش و مرمت تحقق یافته است.

شهردار منطقه ٤ شیراز از اجرای بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در دست اجرا در این منطقه خبر داد و پروژه ٧ هکتاری پارک نوید با پیشرفت فیزیکی را از پروژه‌های شاخص این منطقه ذکر و عنوان کرد: اعتبار یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومانی برای ایجاد گل و گیاه در این پارک برآورد شده است.

سروی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا پایان مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید.

او همچنین به عملیات اجرایی باغ ١٠ هکتاری ایرانی در این منطقه اشاره و بیان کرد: برای احداث این باغ، از معماران به نام استفاده شده است.

شهردار منطقه ٤ شیراز ادامه داد: در حوزه‌های خدمات شهری و عمرانی به دلیل افزایش بارش‌ها طی دو سال گذشته، شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که برای رفع این مشکل ۵ کیلومتر لوله گذاری اجرایی شده است.

سروی همچینن از تحقق ١٧٤ درصد درآمد در چهارماهه اول سال خبر داد او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه ۴ شیراز بزرگترین منطقه شهری شهرداری شیراز است، افزود: هیچ شهرستانی در فارس به وسعت منطقه ٤ شیراز نیست و بیشترین تعداد ساخت و ساز در محدوده شهری دارد.

سروی همچنین بیان کرد: حدود ١۵۰ هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار