فرماندار ویژه آبادان:

برنامه ریزی مراسم عزاداری با اولویت اماکن و فضای باز است

فرماندار ویژه آبادان گفت: برنامه ریزی مراسم عزاداری محرم قطعاً با اولویت اماکن و فضای باز خواهد بود و شیوه نامه اجرایی این مراسم بر اساس وضعیت شهرستان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد کرونای شهرستان با موضوع محرم با تشریح وضعیت  کرونا در آبادان از ابتدای شیوع جهانی این بیماری و تا رسیدن به وضعیت کنونی از زحمات تمامی دست اندرکاران ستاد کرونا به ویژه تیم عملیاتی دانشکده علوم پزشکی، فعالان رسانه، صدا و سیما، خیرین، دیگر دستگاه‌های اجرایی و فعالان اجتماعی در این حوزه قدردانی کرد.

او با اشاره به اینکه وضعیت کنونی ممکن است پایدار نماند ادامه داد: وضعیت کنونی چه در آبادان و چه در استان خوزستان به صورتی نیست که  با آسودگی آن را سپری کنیم.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: ما پاییز را در پیش داریم که ممکن است اپیدمی با ورود به پیک جدید شیوع پیدا کند، اگر هم بحث کرونا هم نباشد، تغییر فصل از تابستان به پاییز ما را یاد آنفولانزا می‌اندازد که می‌تواند بسترهای زمینه‌ای را برای ابتلای برخی از شهروندان به بیماری کرونا آماده سازد.

موسوی با قدردانی از شهروندان در رعایت استفاده از ماسک گفت: شهروندان آبادانی در این خصوص بی نظیر بودند، به جرأت اعلام می‌کنم نزدیک به ۹۰ درصد مردم ماسک می زنند، باید قدردان مردمی باشیم که به تمام توصیه ها عمل کردند و با فرهنگ بالای خود در رسیدن به خروج از وضعیت قرمز کمک کردند.

اجرای دستورالعمل کشوری در آبادان متناسب با  وضعیت شهرستان

او با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و سوگواری شهادت  امام حسین (ع)گفت: از منظر معنوی، مذهبی و اخلاقی به ایامی نزدیک می شویم که همگان به آن وابستگی داریم، مگر می‌شود ایام محرم و عزاداری شهادت سالار شهیدان را به هر دلیل از دست داد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: اما مسلماً احساسات معنوی ما در آبادان نباید شرایطی را ایجاد کند که فرصت میدان داری را مجددا به ویروس منحوس کرونا بدهیم. ما در عزاداری تابع فرمایش رهبر هستیم.

موسوی با بیان اینکه  دستورالعمل کشوری در آبادان به تناسب حال و وضعیت آبادان  قابل اجرا است گفت: تعدد مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در آبادان اقتضاد دارد اوضاع مدیریت شود قطعاً در این خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار خواهیم داد ، ما در دهه محرم بر اساس تصمیمات ستاد کرونا به تناسب وضعیت منطقه عمل می کنیم.

او تاکید کرد: هیچ ضرورتی وجود ندارد اگر در مسجدی و یا حسینیه شرایط برگزاری مراسم طبق پروتکل های اجرایی وزارت بهداشت وجود نداشته باشد بخواهیم جان مردم را در آنجا به خطر بیندازیم.

فرماندار ویژه آبادان گفت: دستگاه‌های مختلف باید بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی گام بردارند، شهروندان نیز سعی کنند نذر و نیازهای خود را بر اساس کمک به نیازمندان در غالب کمک های مومنانه برنامه‌ریزی بکنند.

موسوی گفت: برنامه ریزی ما در این خصوص با اولویت مکانی  فضاهای باز است، همچنین استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته روی ها و جابجایی دسته‌جات عزاداری از محله ای به محله دیگر یا از مسجدی به مسجد دیگر نیز در این خصوص ممنوع است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.