فرماندار شهرستان اسدآباد از ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد اظهار داشت: هیچ هیئتی بدون داشتن مجوز از اداره تبلیغات اسلامی حق برگزاری مراسم را ندارد و هیئت‌هایی که شیوه نامه های ستاد مدیریت کرونا را رعایت نکنند، مجوزشان لغو خواهد شد.

او با تأکید بر تشکیل تیم‌های گشت سیار برای کنترل هیئت‌ها و مجوز‌های مربوطه در سطح شهرستان مطرح کرد: مراسم در هیئت‌ها باید در فضا‌های باز و بدون تردد و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود ضمن اینکه استفاده از ماسک در مراسم‌ الزامی است  و در صورت استفاده نکردن افراد از ماسک به هیچ عنوان به این افراد اجازه ورود به هیئت داده نخواهد شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان در ماه محرم و صفر امسال با توجه به کرونا ممنوع است، یادآور شد: نظارت بر اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی در روستا‌ها باید از سوی روحانی، دهیار، رئیس شورا و پرسنل خانه بهداشت روستا‌ها با دقت بالایی انجام گیرد.

درویشی با تأکید بر عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم‌ و شرکت در سوگواری‌ها در منزل از طریق فضا‌های مجازی تصریح کرد: تشکیل چند تیم به عنوان برنامه ریز در شهر اسدآباد و آجین و بخش‌های مرکزی و پیرسلمان برای مدیریت بهتر اجرای مراسم محرم و عاشورا براساس پروتکل‌های ستاد مدیریت کرونا ضرورت دارد.

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد هم گفت: هیئت‌های خانگی اساساً ممنوع بوده و اگر کسی قرار بر برگزاری مراسم در منزل دارد می‌تواند با یکی از هیئت‌هایی که طبق پروتکل‌ها برنامه دارند، برنامه خود را به اشتراک بگذارند در غیر این صورت آن نذری ساقط خواهد بود.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با اشاره به اینکه پخش و توزیع نذورات ممنوع است و نذورات صرفاً در قالب اقلام خشک و خام و لوازم بهداشتی انجام خواهد گرفت، گفت: مراسم‌ در هیئت‌ها به صورت متمرکز و بدون حرکت خواهد بود و برای مکان برگزاری مراسم هیئت‌ها با دانشکده علوم پزشکی برای بررسی انطباق با مصوبات ستاد کرونا هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.