بلاتکلیفی دولت در عرضه سهام دارا دوم واکنش کاربران را برانگیخت

کاربران در واکنش به تغییر نظرها و بلاتکلیفی ‎های پیش آمده در زمینه عرضه سهام دولتی دارا دوم، توئیت‎ هایی را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته شاهد واکنش توئیتری موافقان عرضه دارا دوم، صندوق متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پتروشیمی، به صورت ETF بودیم که دلیل اصلی این اتفاق اعلام ناگهانی سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر فروش سهام دولت در شرکت های پتروشیمی به صورت بلوکی بود. دارا دوم از شرکت‌های پالایش نفت شهر‌های تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران تشکیل شده است که دولت از مدتی پیش خبر فروش سهام این شرکت‌ها را به مردم در تابستان سال ۹۹ داده بود.

در ساعات اولیه بازار روز دوشنبه ۲۰ مرداد سازمان خصوصی‌سازی، به دلیل عدم همکاری وزارت نفت از فروش بلوکی این شرکت‌ها به جای عرضه به صورت صندوق خبر داد. این موضوع باعث شد سرمایه‌گذاران خرد دچار شوک شوند و بازار سرمایه به سمت منفی ریزش اندکی داشته باشد، اما بعد از پایان بازار، وزارت نفت اطلاعیه‌ای مبنی بر همکاری جهت عرضه به صورت صندوق را اعلام کرد.

در لحظات پایانی ساعات معاملات بورس در روز ۲۱ مرداد، خبر قطعی مبنی بر عرضه این سهام ها به صورت صندوق های ETF داده شد و به احتمال زیاد در اوایل شهریور ماه برای هریک از شهروندان ایرانی با کد ملی، تا سقف خرید ۵ میلیون تومان با ۳۰ درصد تخفیف پذیره نویسی می‌شود.

صاحب نظران بورس معتقدند درست است که گره زدن بورس به خبر‌های صندوق‌های دارا کار اشتباهی بود، ولی دولت به خاطر تبلیغ چندین ماهه‌ صندوق‌های دارا نباید این اعتماد ملی به بورس را اینگونه با تصمیم‌های یک روزه خدشه‌دار کند چرا که این تایید‌ و تکذیب‌ها آرامش و امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را کم می‌کند.

به دنبال همین موضوع کاربران با انتشار توئیت‌هایی در فضای مجازی واکنش‌های مختلفی به این موضوع نشان داده و نسبت به این حجم از ناهماهنگی  مسئولین و تغییر نظرهای روزانه که موجب بازی با روان مردم می‌شود انتقاد کردند.

دارا دوم هم مثل کنکور بلاتکلیف است

.واکنش کاربران به بلاتکلیفی دارا دوم

واکنش کاربران به بلاتکلیفی دارا دوم

واکنش کاربران به بلاتکلیفی دارا دوم

واکنش کاربران به بلاتکلیفی دارا دوم

واکنش کاربران به بلاتکلیفی سهام دولتی

واکنش کاربران به بلاتکلیفی سهام دولتی

دارا دوم عرضه میشود یا خیر

دارا دوم عرضه میشود یا خیر

دارا دوم عرضه میشود یا خیر

واکنش کاربران به بلاتکلیفی عرضه دارا دوم/ از بلاتکلیفی کنکور تا دارا دوم خلاصه مدیریت کشور در سال‎های اخیر


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
کاش مسئولین یاد بگیرن قبل نهایی شدن یک موضوع تصمیمات شخصی خودشونو رسانه ای نکنند
آخرین اخبار