انگلیس رسما اعلام کرد دچار رکود اقتصادی شده است

انگلیس به طور رسمی اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار در یازده سال گذشته وارد رکود اقتصادی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اعلام کرد این کشور برای اولین بار در یازده سال گذشته وارد رکود اقتصادی شده است. انگلیس رسما اعلام کرد به علت همه‌گیری ویروس کرونا دچار رکود اقتصادی شده است.

دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) چهارشنبه اعلام کرد شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در این کشور به کاهش ۲۰.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی انگلیس در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ منجر شد و در این زمینه رکورد زد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ۹ صبح روز سه شنبه، هزار و ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس تایید شد که بیشترین رقم از ۲۱ ژوئن (اول تیر) است. تعداد مبتلایان در ۲۱ ژوئن هزار و ۲۲۱ نفر گزارش شده بود.

موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا در انگلیس در آغاز ژوئیه به پایین‌ترین میزان خود رسیده بود، اما از آن زمان شروع کرد به افزایش یافتن – هرچند اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد موارد جدید ابتلا به این بیماری تقریبا ثابت شده بود.

اکنون این نگرانی وجود دارد که پس از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در برخی کشور‌های اروپایی، انگلیس شاهد به راه افتادن موج دوم شیوع کرونا باشد. همین مسئله نخست وزیر را بر آن داشت تا جلوی کاهش بیشتر محدودیت‌ها را بگیرد.

هرچند درصد افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است، از پایان ژوئن افزایش یافته بود، اما اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد شواهد نشان می‌دهد اکنون این رقم در حال تثبیت شدن است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار