ضرر کرونا به فعالان صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: شیوع ویروس کرونا ۱۳ هزار فعال صنایع دستی این استان را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای ۸۰ رشته هنری با بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که بخش عمده آن‌ها را هنرمندان روستایی تشکیل می‌دهند و به دنبال شرایط ویژه کشور در دوران کرونایی متحمل خسارات سنگین مالی  شده‌اند.

او گفت: شرایط حاضر اگرچه تاثیری بر تولید آثار هنری داشته است، اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی ۶ ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه اقتصادی این حوزه با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو شده است که راه برون‌رفت از این چالش پرداخت تسهیلات ویژه به هنرمندان برای بهبود وضعیت معیشتی و عرضه محصولات است.

حمزه زاده مشارکت و همیاری بانک رسالت با اداره کل میراث فرهنگی استان را فرصتی مناسب برای ایجاد تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه بوم گردی برشمرد و گفت: مشارکت این بانک می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و موانع پیشروی هنرمندان صنایع‌دستی استان را با پرداخت تسهیلات و همچنین تعریف سازوکاری مناسب برای حمایت و فروش آثار تولیدی هنرمندان از میان بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: برای رونق بخشی به فعالیت حوزه بوم گردی آذربایجان شرقی، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستا‌ها می‌تواند اقدامی موثر در توسعه این صنعت و ارتقای سفر‌های داخلی با تمرکز بر ظرفیت‌های طبیعی و روستایی باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.