در پی تنش‌های اخیر میان بغداد و آنکارا، یک گروه عراقی خواهان اخراج سفیر ترکیه از عراق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، در پی حمله پهپادی روز گذشته ترکیه به شمال عراق و کشته شدن دو افسر عراقی، سخنگوی جنبش «انصارالله الاوفیاء» از مخالفت خود با مواضع رسمی مقامات کشورش در خصوص حمله ترکیه به خاک عراق خبر داد و خواهان اخراج «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه از این کشور شد.

«عادل الکرعاوی» در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: ما از ابتدا در خصوص خطر تجاوز‌های ترکیه به خاک عراق هشدار دادیم و گفتیم این مسأله در صورتی که دولت، موضعی جدی و رسمی را برای متوقف کردن آن‌ها اتخاذ نکند، به زیاده روی در عملیات‌ها منجر خواهد شد.

او در ادامه افزود: ترکیه به سمت اجرای حملات بیشتر علیه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان حرکت کرده است؛ بطوری که وارد عمق خاک کردستان شده و بر زمین و هوا مسلط گشته و موضع عراق همچنان ضعیف و خجالتی است.

او در ادامه تصریح کرد: اتخاذ موضعی دیپلماتیک با ترکیه نفعی نخواهد داشت؛ چرا که آنکارا معتقد است عراق ضعیف بوده و نمی‌تواند از مرز‌های کشورش حمایت کند و مانع مداخلات خارجی شود.

سخنگوی جنبش انصارالله الاوفیا در ادامه گفت: ارتش ترکیه نوعی طرح عثمانی دارد تا به استان نینوا دست پیدا کرده و آن را به ترکیه ملحق کند. دولت ترکیه تلاش دارد تا پایگاه‌های نظامی بزرگی را در شمال عراق احداث کند و این مسأله، به کشور‌های دیگر همسایه عراق اجازه می‌دهد تا به مرز‌های ما نفوذ کنند.

او همچنین گفت: بیانیه وزارت خارجه عراق غیر قابل پذیرش است و ما خواهان اخراج سفیر ترکیه از عراق بجای احضار او هستیم.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه عراق آن را منتشر کرده بود، آمده است: عراق کاملا با تجاوزی که ترکیه آن را با بمباران داخل خاک عراق در منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان بوسیله یک پهپاد به انجام رساند و سبب شهادت دو افسر و یک سرباز از نیرو‌های مسلح قهرمان عراق شد، مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار