برند تبریز با همگرایی نهاد‌های مختلف انتخاب شود

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: ارگان‌های مختلف برای انتخاب برند شهری تبریز باید گرد هم آمده و در این خصوص فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سعیدنیکوخصلت دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز در حاشیه بازدید از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر اینکه موضوع برندینگ شهری نباید از طریق یک مجموعه پیگیری شود، اظهار داشت: بسیاری از شهر‌ها برای خود هویت سازی و منظر سازی می‌کنند، ولی تبریز با وجود دارا بودن هویت، منظر و فرهنگ خاص هنوز صاحب برندی مشخص نیست.

او افزود: تبریز به اندازه‌ای شهری با پیشینه قوی و افتخارآمیز است که در انتخاب برند شهری بین معماری، بازار و تجارت، هنر و عرفان سردرگم هستیم.

او با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع فرهنگی در تبریز، تصریح کرد: متاسفانه در نبود این طرح جامع شاهد دوباره کاری‌های بسیاری هستیم که تدوین آن می‌تواند در مشخص شدن کار هر بخش و نهاد مثمرثمر واقع شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز  با تاکید بر اهتمام کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای حل این معضل گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در صدد ایجاد حلقه اتصال بین مجموعه‌های فرهنگی است تا این نهاد‌ها خود تفاهم نامه‌های مشترک امضا کنند و شهرداری در راستای چابک سازی، تنها در سیاست گذاری و حمایت مالی نقش ایفا کند.

نیکوخصلت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تشکیل رفرنس و مرجع مناسبی برای فرهنگستان زبان ترکی، وجود بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بسیار ضروری است که هم اکنون این بنیاد در حال یافتن جایگاه خود به عنوان مرجعیت هستند.

او از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تبریز و بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و افزود: بدین ترتیب می‌توان همایش‌ها و فستیوال‌های مشترکی برگزار کرد تا برنامه‌های فرهنگی شهرداری در این حوزه، به طور تخصصی تداوم یابد.

او  یادآور شد: با خرد جمعی و تدوین ساختار و سیستم مشخص، برنامه‌های فرهنگی از نگرش‌های فردی فاصله گرفته و با اهتمام بیشتری برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.