دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای برای نخستین بار در کشور بومی سازی شد

بومی سازی دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای برای نخستین بار در کشور در مرودشت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دستگاه بسته بندی ذرت علوفه‌ای برای نخستین بار در کشور در مرودشت بومی سازی شد. طراحی و پیاده سازی کاملا بومی، قابلیت بسته بندی علوفه تازه، تولید بسته متراکم با فشردگی ۴۰ درصد، کم حجم و اشغال فضای کمتر نسبت به نمونه خارجی، بسته بندی رولی با پلاستیک از خصوصیات بارز این دستگاه است.

حیدر حقیقت، با مدرک کارشناسی ارشد بعد از ۳ سال تلاش با استفاده از آخرین تکنولوژی و مکانیزاسیون بسته بندی ذرت علوفه ای، موفق به ساخت این دستگاه شده است.

او گفت: با راه اندازی خط تولید و تولید انبوه این محصول بومی شده برای ۵۰ نفر در سال اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

حیدر حقیقت افزود: دستگاه مذکور در ۱۰ ساعت کار در شبانه روز، حدود ۳۵ تا ۴۰ تن ذرت علوفه تازه را بسته بندی می‌کند.

این سازنده با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌های تولید شده ۷۰ کیلویی هستند، تصریح کرد: این دستگاه قابلیت تولید بسته‌های ۱۵۰ کیلویی و بیشتر را نیز دارد و هیچ محدودیتی برای تولید بسته‌هایی با وزن متفاوت وجود ندارد.

او با بیان اینکه هر چه بسته کوچکتر باشد هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند، اضافه کرد: با این وجود بسته‌های کوچکتر به دلیل جابجایی راحت‌تر و عامه پسندی بیشتر مورد توجه هستند.

این مخترع درباره میزان صرفه جویی ارزی دستگاه تولیدی نسبت به مشابه خارجی، افزود: ساخت دستگاه با قیمت کنونی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد در حالی که نمونه خارجی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.

حقیقت با اشاره به اینکه فلسفه بسته بندی ذرت کاهش فساد در علوفه، کاهش میزان افلاتوکسین در علوفه و در نهایت تولید شیر سالم و با کیفیت است، ادامه داد: این دستگاه با فشردگی علوفه و نایلون کشی هوا را تخلیه و جلوی فساد علوفه را می‌گیرد.

آقای حقیقت نزدیک به ۲۰ سال است که در زمینه بسته بندی ذرت علوفه‌ای فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار