آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی در موعد مقرر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی (جهانگردی) به صورت سراسری و حضوری هم زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی (جهانگردی) برای فراگیرانی برگزار می‌شود که در دوره‌های آموزشی حوزه‌های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی حضور داشته و آموزش دیده اند.

او ادامه داد: این آزمون به صورت حضوری در ۲۴ مرداد ماه هم زمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار می‌شود که شرکت کنندگان استان اصفهان جهت شرکت در این آزمون می‌بایست به شهر اصفهان و حوزه برگزاری آزمون مراجعه کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: به دلیل حضور شرکت کنندگان از شهرستان‌های مختلف استان به شهر اصفهان در شرایط شیوع ویروس کرونا اعتراضاتی وجود دارد؛ اما تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری آزمون راهنمایان ایرانگردی در سطح ملی و با اخذ مجوزه‌های لازم از ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.

اللهیاری افزود: می‌توانیم این اطمینان را به شرکت کنندگان بدهیم که آزمون در چهارچوب پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده انجام خواهد شد.

او عنوان کرد: هیچ تاریخ دقیقی از تمام شدن بیماری کووید ۱۹ در کشور نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم تاریخ آزمون را به تعویق بیندازیم و مانند سایر فعالیت‌ها که نمی‌توان بخاطر کرونا آن‌ها را تعطیل کرد این آزمون نیز قاعدتاً باید برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص برگزاری آزمون در شهرستان‌های مختلف، اما بصورت همزمان گفت:، چون تعداد فراگیران محدود است و عمده آموزش‌ها در اصفهان انجام می‌شود بررسی این پیشنهاد امکان پذیر نیست به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون به صورت متمرکز در اصفهان برگزار شود.

اللهیاری خاطرنشان کرد: از جمله پروتکل‌های بهداشتی که در این آزمون رعایت می‌شود می‌توان به فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مکان‌های با ظرفیت بیش از تعداد شرکت کنندگان و استفاده از مکان‌هایی متفاوت جهت برگزاری هر آزمون اشاره کرد.

او در پایان اضافه کرد: در خصوص نحوه برگزاری آزمون به صورت مجازی یا حضوری بخش آموزش وزارت خانه میراث فرهنگی تصمیم گیری می‌کنند و از حوزه اختیارات ما در استان خارج است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی فاتحی
۱۴:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر! آخرش نفهمیدیم چه کسی متولی این هست که آزمون بصورت شهرستانی برگزار بشه و افراد مجبور نشنوند از شهرستان هایی مثل کاشان با وضع قرمز زحمت رفتن به اصفهان را پیداکنند؟ مدیرکل امور آموزشی زنگ زدیم گفت که استان باید درخواست بده و حالا این آقا می گه که دستور باید از وزارت خانه بیاد. لطفا پیگیری کنید چرا میراث نتونست این آزمون را مجازی یا شهرستانی برگزار کند؟
ممنونم