روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:

موفقیت‌ها در روند تولید دارو و واکسن کرونا در کشور امیدوار کننده است/ رعایت نکردن اصول بهداشتی مستلزم مجازات است

رئیس جمهور گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی، تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان یک ستاد فرابخشی و فرادستگاهی و فراقوه‌ای یادآور شد: همه تصمیمات و سیاست‌های مقابله مؤثر با ویروس کرونا از همان آغاز تاکنون براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده که برای همه مجموعه کشور لازم‌الاجراست.

او حفظ جان و سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید در اتخاذ و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابله معامله نیست.

رئیس جمهور حاکمیت واحد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا را که بار‌ها و به صراحت مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است از دلایل مهم موفقیت در مهار شیوع ویروس کرونا در موج‌های اول و دوم خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب حتی تصمیم‌گیری در مورد امور شخصی خود را به مصوبات این ستاد معطوف کرده و مراجع عظام تقلید نیز تصمیم‌گیری درباره شعائر و آیین‌های دینی را به این ستاد محول کرده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به فرآیند کاملاً علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری‌ها در کمیته‌های تخصصی و جمع‌بندی مباحث و دیدگاه‌ها به صورت مصوبه کمیته‌های مختلف و ارائه آن به ستاد ملی تأکید کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا نه شخصی و نه دستگاهی است بلکه بر مبنای خردجمعی و با پشتوانه ساعت‌ها بررسی و مباحث کارشناسی در کمیته‌های تخصصی ستاد، اتخاذ می‌شود که تاکنون مراجع بین‌المللی نیز آن را تحسین کرده‌اند.

روحانی همچنین به تدوین، طراحی و تعیین دقیق مجازات و جرائم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی اشاره کرد و گفت: در تعیین این جرایم و مجازات‌ها دقت شده است تا ضمن داشتن قابلیت و ضمانت اجرا به نحوی اعمال شود که جنبه بازدارندگی و تنبیهی آن به تغییر رویه و سبک زندگی شهروندان منجر شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه باید به روشنی بدانند که جرائم و مجازات‌ها برای حفظ سلامت مردم و رعایت حقوق شهروندان تعیین شده و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، دقیقاً تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات و جریمه است.

روحانی تمام دستگاه‌های کشور را به تبیین، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای دقیق و رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های جرائم و مجازات تعیین شده موظف کرد و گفت: عدم اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش لازم در این خصوص، نتیجه معکوس داشته و نارضایتی مردم را به دنبال خواهند داشت و نباید اجازه داد مردم دچار «عقاب بلا بیان» شوند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید دارو و واکسن را در کشور از جمله دستاورد‌های مثبت و فرصت ایجاد شده ناشی از تهدید شیوع ویروس کرونا و مشکلات این بیماری عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های تولید دارو و واکسن از اولویت‌های این دولت در سال‌های اخیر بوده که در زمان شیوع کرونا سرعت و وسعت بیشتری گرفت و امیدواریم این موفقیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی ادامه یابد.

رئیس جمهور تلاش همزمان و همپا برای تولید دارو و واکسن در داخل کشور و تهیه دارو و واکسن مورد نیاز از خارج را حرکتی ادامه‌دار خواند و گفت: کماکان مهم‌ترین اصل، رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان دستیابی به دارو و واکسن مورد تأیید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
كرونا حط قرمز ماست و ما در مورد كرونا اصلا تحريم رو تحمل نميكنيم و بايد بهترين و دقيق ترين و گرانقيمت ترين دستگاههاي آزمايشگاهي و پزشكي رو براي ساخت واكسن يا داروي كرونا وارد كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط خدا و امامان زمان عج فریادرس همه مردم مظلوم جهان فقط مهدی موعود
Iran (Islamic Republic of)
پرستاران
۰۰:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
با بازگشایی مدارس و دانشگاه فاجعه به بار خواهد آمد و مسئول این فاجعه دولت هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تولید واکسن با حرف نمیشه، تحقیقات پول میخواد، پول و پول و پول و تهش دانش، با سلام و صلوات هم کاری پیش نمیره برادر دانای کل، تا وقتی این حجم دزدی در کشوره و یه بودجه تا برسه به دست فرد اصلی در بالاها کلی ازش کسر میشه جکی بیش نیست این حرفاتون...
Iran (Islamic Republic of)
خدا بنده
۲۳:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
مقابل اميد وارى اقاى رييس جمهور بالا رفتن قيمت ارز و اتفاقات ارزى خلاف وعده هاى اقاى همتى هم نا اميد كننده است تا نظر اقاى واعظى چه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
قول وعده به مردم کمک کنید ازنظر ه مالی فکرکنید خرج فلستین لبنان وووکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
از اینکه تمام مشکلات کشور حل شده و فقط سخنگویی ستاد مقابله با کرونا مونده و رئیس جمهور محترم این زحمت را میکشه واقعا خوشحالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
باریکلا که هر انگشتت یک کلید طلاست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام
خوب پس فهمیدیم همه چی از دست رفته علی برکة الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دولت محترم، لطفا جلوی برگزاری کنکور را بگیرید قطعا خیلی ها مبتلا خواهند شد و تاثیر آن هم به خانواده ها برمیگردد هم به جامعه برمیگردد که جوانان خود را از دست میدهد و هم به کادر درمان باز میگردد و آنها را خسته تر از همیشه خواهد کرد . بهترین کار تعویق تا شرایط مناسب بیماری و آب و هوایی است و همچنین تا زمانی که زیر ساخت های لازم برای رعایت ضوابط بهداشتی فراهم شوند. کما اینکه قبل از ما کشور هایی همچون هند، برزیل، انگستان و... آزمون های خود را تا پاییز به تعویق انداخته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی، امیدوارم که شما ابزاری برای نجات جانمان شوید از سوی خدا. من منتظر کمک خدا هستم چه بهتر که شما از سوی خدا انتخاب شوید. خدایا شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
مرا به خير تو اميد نيست و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
نگران نباشید من کنکور دکتری داشتم با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ اتفاقی نمی افته، خودمم هم دانشجوی علوم پزشکی هستم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تعویق کنکور سراسری
#جان داوطلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
چی چی برات خودت می گی بچه ها دارن دیوونه می شن بذارید برگزار شه راحت شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
احترام به خرد جمعي ات رو با مخالفت با تعويق كنكور تو اوج كرونا كه همه خواستار اونن ديديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
اقای روحانی به چه امیدی دستور برگزای کنکور تو این ماه که امار بالا و هوا گرم استفاده از ماسک می دهی به فکر جان داوطلبان نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خدایااین یکی دیگه راست باشه به امید خدا
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
رعایت نکردن اصول بهداشتی مستلزم مجازات است?
محرم چی?
10 آشورا ?
عزاداري چی ? آقاي روحانی
آخرین اخبار