سردار رضایی مطرح کرد؛

مبارزه با سرقت از برنامه های اولویت دار ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مال باختگان از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر فرمان و تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در زمینه استرداد اموال مکشوفه به مالکان واقعی، اظهار کرد: همه ما سرباز فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، خادم نظام و مردم هستیم و برای رضایت مندی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی افزود: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مکشوفه به مال باختگان از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است و فرمان مقام معظم رهبری در تمام زمینه ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم  بهره مندی از سامانه های هوشمند در مسیر کشف سرقت ها و استرداد اموال مال باختگان تاکید کرد و افزود: باید خلاء های قانونی در مبارزه با سرقت، برخورد با مالخران و استرداد اموال مسروقه به مالکان واقعی رفع شود.

این مقام ارشد انتظامی با ارائه پیشنهاداتی در فرآیند مبارزه با سرقت  بیان کرد:  شناسایی و دستگیری سارقان  با جدیت دنبال می شود،علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه باید راهکارهای میدانی و عملیاتی نیز اجرایی شود.

سردار رضایی در طرح این پیشنهادات اعلام کرد: مسدود کردن حساب بانکی سارقان بلافاصله پس از دستگیری، الزام  صنوف و فروشندگان لوازم خانگی به ثبت و نگهداری مشخصات خریدار و کالاهای فروخته شده، نظارت و بازدید نوبه ای از واحدهای صنفی  برخی از این راهکار ها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: راه اندازی محل مناسب به منظور نگهداری اموال مکشوفه مسروقه توسط قوه قضائیه (ماده ۱۴۷)  ضرورت دارد؛ از طرفی رصد  فضای مجازی و شناسایی  اموالی که بیشترین فراوانی را در بین اموال مسروقه (سهولت فروش در بازار ) دارد، از اولویت هایی است که باید مد نظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای فرهنگ سازی در بین شهروندان به منظور ثبت و نگهداری مشخصات اموال با ارزش تلاش کنیم و در این میان  از ظرفیت های اجتماعی  و رسانه ای در فرآیند مبارزه با سرقت و ارتقاء آگاهی عمومی بهره بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
موبايل پسر منو با گذاشتن چاقو رو شيكمش زدن پيداشون كرديم رفتيم كلانتري ميگيم بيايين بگيرينشون گفتن اول برين دادسرا شكايت كنين و حكم بيارين تا بياييم بگيريمشون گفتيم اينكارا دو سه روز طول ميكشه گفتن اين مشكل شماست نه ما
دزدام سه چهار ساعت بعد از محل رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
راهش ، استفاده از دوربین مخفی در نقاط مختلف شهر به صورت سیار و همیشه جاش عوض بشه، گذاشتن تله کاملا نامحسوس ، تا دزدها مشخص بشن و در دام بیفتن، و همچنین اجرای قانون قاطع اسلام، یعنی قطع ید، دیگه با این روش قطع ید، ظرفیت زندان ها خیلی خالی تر خواهد شد و بازدارندگی شدیدی خواهد داشت، هر کس که دزدی اش محرز شد، حتما قطع ید اجرا بشه، همون طور که در اسلام دستور داده شده هر مرحله این قطع عضو بیشتر بشه. دیگه شاهد دزدی نخواهیم بود و یا بالای 90 درصد دزدی از بین خواهد رفت. مخصوصا این قانون راجع به اختلاس گران رده بالا اول اجرا بشه بعد به دله دزدها برسه.همچنین یه تقلید خوب، قانون سوت زدن یعنی اگه کسی یه فساد اداری و اقتصادی رو لو بده به صورت ناشناس ازش تقدیر بشه و درصدی از اون مبلغ اختلاسی که لو داده نصیب لو دهنده بشه، البته همه ی این موارد در صورت احراز و یقین رسیدن جرم
آخرین اخبار