رای گیری درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت

فرآیند رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای گیری درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش آغاز شد.

بر این اساس، این رای گیری که به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا ساعت ۱۷.۳۰ به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

آمریکا در این قطعنامه خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران مندرج در ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. با این حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد علارغم تلاش آمریکا برای تصویب این قطعنامه و نیز تعدیل‌های صورت گرفته در پیشنویس آن، احتمال تصویب قطعنامه تحریم علیه ایران بسیار کم است.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل، باید ۹ کشور از ۱۵ کشور عضو این شورا به آن رای موافق بدهند و در عین حال، نباید پنج کشور چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه با آن مخالفت کنند. پیش‌تر برخی رسانه‌ها از مخالفت روسیه و چین با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران خبر داده بودند.

همزمان آمریکا اقدام به توزیع یک سند حقوقی شش صفحه ای میان اعضای شورای امنیت درباره حق آشکار خود برای مراجعه به برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران کرده است. واشنگتن در این سند مدعی شده است می تواند به عنوان یکی از امضا کنندگان توافق هسته ای ایران، به آن رجوع کند. دولت آمریکا مدعی است هر استدلال دیگری به ایجاد بدعت های خطرناک منجر خواهد شد که می تواند قدرت تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل را تهدید کند. 

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد کشورهای اروپایی به واشنگتن وعده داده اند پیشنهاداتی درباره قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ارائه کنند.

وی افزود: با این حال، من هنوز هیچ پیشنهاد مکتوبی در این رابطه دریافت نکرده ام و صبرم در این باره در حال لبریز شدن است. اگر ما به پیشنهاد مکتوب طرف اروپایی دسترسی داشتیم می توانستیم از آن به عنوان آغازی برای پیشنهاد تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کنیم.

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد نمایندگان دو کشور تونس و استونی نپذیرفتند قطعنامه ضدایرانی آمریکا را در شورای امنیت معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
به نظر من که تحریم تسلیحاتی ایران تمدید میشه و شرایط اقتصاد داخلی هم آشفته تر - واقعیت رو باید قبول کرد اونم اینه که تمام دنیا نسبت به ایران بی اعتماده البته یه مقداریش هم تقصیر خودمونه - بهتره آماده شیم برای دلار 100 هزار تومنی
Germany
امید ایران
۱۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
حال دوست و دشمن ایران تا اندازه ی مشخص می شد.
هنگامی که امریکا از توافق برجام پیاده شد چرا ایران توان استفاده از این سازمان هایی بین المللی نداشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
چون بعضی از سیاست مدارهای ما لیبرال هستن و برای جان بولتن ستاد انتخاباتی زدن تهران .
این سیاست مدارها در ایران حضور دارن هیچ وقت ایران یکه تازی نمیتونه بکنه
آخرین اخبار