نماینده آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای عربستان هشدار داد

برد شرمن، نماینده کنگره آمریکا با هشدار درباره فعالیت‌های عربستان سعودی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در نامه‌ای به پمپئو خواستار پاسخگویی او در این باره شد.

نماینده آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای عربستان هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، برد شرمن، عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به مایک پمپئو، درباره پرونده هسته‌ای عربستان هشدار داد.

نماینده آمریکایی در این نامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از  فعالیت‌های عربستان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، خواستار پاسخگویی وزیر امور خارجه این کشور به سوالاتی در این باره شد. 

در نامه برد شرمن به مایک پمپئو آمده است: «دولتی که جمال خاشقجی را با اره استخوان بر به قتل رساند، قابل اعتماد نیست که بخواهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. سال‌هاست تلاش می‌کنیم زنگ خطر را درباره برنامه هسته‌ای عربستان به صدا درآوریم.»

این در حالی است که وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای خطاب به مقامات عربستان سعودی از این کشور خواست تا از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و استاندارد‌های آژانس بین‌المللی تبعیت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عربستان هم پول داره هم مطیعشونه،پاش برسه بمب اتم هم براش درست میکنن.ولی اگه بمب اتمو بدن دست یک دیوانه مثل بن سلمان چه شود!!!!!!
آخرین اخبار