تشکر نتانیاهو از حمایت مصر، بحرین و عمان از توافق با امارات

بنیامین نتانیاهو از استقبال سه کشور مصر، بحرین و عمان از توافق رژیم صهیونیستی و امارات تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی توافق تاریخی و البته ننگین امارات با رژیم صهیونیستی، طی پیامی در حساب توییتری خود، از کشور عمان، مصر و شخص رئیس‌جمهور این کشور و همچنین بحرین  تشکر و از حمایتشان از توافق اخیر بین امارات و اسرائیل تقدیر کرده است.

روز پنج‌شنبه و طی بیانیه‌ای از سوی کاخ سفید، اعلام شد که نهایتا پس از تلاش‌های بی‌وقفه آمریکا و شخص دونالد ترامپ، امارات و اسرائیل توافق کردند که رابطه عادی دیپلماتیک برقرار کنند. به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قرارداد بین تل‌آویو و ابوظبی قرار است طی روزهای آتی در آمریکا به امضاء برسد.

توافق مذکور، واکنش شدید گروه های مقاومت در فلسطین را برانگیخته است. حماس در این باره تاکید کرده که امارات بواسطه این قرارداد صلح، خنجری زهرآگین را به پیکر مقاومت وارد کرده است. حماس این را هم گفته که اقدام امارات، به ظلم و ستم اسرائیل دامن می‌زند. 

علی‌رغم گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین تل‌آویو و ابوظبی در پی این توافق، قرار است تا دو طرف اقدام به تاسیس سفارت‌خانه کنند. 

نتانیاهو طی سخنانی مدعی شده که توافق صلح اخیر، موجب پیشرفت منطقه خواهد شد و سایر کشورهای منطقه هم باید از امارات الگو بگیرند و تن به روابط عادی سیاسی با رژیم صهیونیستی دهند.

ترامپ هم کنفرانس خبری خود با ذکر مطلبی مشابه، مدعی شد که اکنون یخ روابط جهان عرب با اسرائیل شکسته شده و اینکه او امیدوار است تا شمار بیشتری از کشورهای عربی و اسلامی روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار