نامه ترامپ به بشار اسد برای گفت وگوی مستقیم

وزیر خارجه آمریکا از نامه نگاری دونالد ترامپ به بشار اسد برای گفت وگوی مستقیم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بارونز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شخصا به بشار اسد، همتای سوری خود در مورد پرونده آستین تیس، روزنامه‌نگار مفقود شده آمریکایی، نامه نوشته است».

پومپئو طی بیانیه‌ای به مناسبت هشتمین سالگرد ناپدید شدن تیس، گفت: «دولت آمریکا بار‌ها و بار‌ها تلاش کرده تا مقامات سوریه آستین تیس را آزاد کنند».

وی افزود: دونالد ترامپ در ماه مارس به بشار اسد نامه نوشته و به او پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم  و رو در رو را داد.

آستین تیس، عکاس خبری نشریه‌هایی همچون «مک‌کلاچی»، «خبرگزاری فرانسه»، «سی‌بی‌اس» و «واشنگتن پست» بود. مقامات آمریکایی مدعی هستند وی در یک ایست بازرسی در نزدیکی دمشق در ۱۴ اوت سال ۲۰۱۲ دستگیر شده است. اکنون هیچ اطلاعات موثقی درباره سرنوشت او در دست نیست.

پیش از این هم ترامپ گفته بود آمریکا نامه‌ای را به مقامات دمشق نوشته و از آن‌ها خواسته تا توضیحاتی را درباره آستین تیس ارائه دهند.

پمپئو گفت: «هیچ کس نباید در تعهد رئیس جمهور برای آزادی همه شهروندان آمریکایی زندانی در خارج از کشور، شک کند».

وی در ادامه افزود: «آزادی و بازگشت آستین تیس به خانه، اقدامی دشوار و طولانی است. ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن هدف انجام خواهیم داد».

در سال ۲۰۱۸، مقامات آمریکایی برای کسب اطلاعاتی درباره سرنوشت تیس، پاداشی یک میلیون دلاری تعیین کردند. سال گذشته، کاخ سفید اعلام کرد آستین تیس زنده است. البته آمریکا در این‌باره هیچ توضیحی ارائه نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بیچاره میخواست از مذاکره با ایران برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنه نتونست رفته به بشار اسد نامه نوشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عادی سازی روابط امارات و کشورهای عربی با اسرائیل به خاطر این است که به دلیل استیصال و شکست آمریکا در برابر تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا به کشورهای عربی امتیازات و باجهای بزرگی می دهد و در عوض می خواهد که کشورهای عربی تنها به صورت نمایشی بگویند با اسرائیل اند تا شکست مفتضحانه اش مقابل ایران ، زیاد به چشم نیاید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
استین تیس جاسوس با ارزشی برای ترامپ بوده ، و موقع انتخابات هم هست که میخاد یک تیر و دو نشون بزنه
آخرین اخبار