بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی ملی در مهاباد کاداستر شده است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی ملی در این شهرستان کاداستر و در سامانه ثبت شده است.

مجید پاتو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی ملی در این شهرستان کاداستر شده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: مهمترین هدف کاداستر جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات و تثبیت مالکیت دولت است.

پاتو افزود: براساس قانون جامع حدنگار (کاداستر) و ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تهیه حدنگاری و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند.

او ادامه داد: به راحتی می‌توان با استفاده از سیستم جی. آی. اس، اطلاعات زمین و تصاویر ماهواره‌ای وضعیت اراضی ملی را کنترل کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه در گذشته نقشه‌های سنواتی اراضی ملی آنالوگ بود، تصریح کرد: به کمک کاداستر کلیه اراضی در سامانه ثبت می‌شود و کسی نمی‌تواند برای اراضی ملی سند دریافت کند.


بیشتر بخوانید


پاتو با اشاره به اینکه سرکشی‌های مستمر ماموران یگان حفاظت می‌تواند در کاهش صدمات احتمالی به منابع طبیعی مثمر ثمر باشد، بیان کرد: مامورین یگان حفاظت از ۲۲ فقرە پروندە خلع ید شدە در روستای گرده رش بازدید مجدد کردند.

او همچنین از خلع ید یک فقره پرونده با حضور عوامل پاسگاه انتظامی برده رشان و تحویل یک فقره پروندەه تخریب و تصرف اراضی ملی در روستای اگریقاش خبر داد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.