امام جمعه سنندج:

مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

 ماموستارستمی گفت:با توجه به خطر جدی ابتلا به ویروس کرونا، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را همچنان جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج گفت: بواسطه تلاش دستگاه‌های مختلف، مسوولان و مردم، شیوع کرونا در ایران به خصوص کردستان روبه بهبودی است، ، اما نابودی این ویروس خطرناک، نیازمند جدی گرفتن آن و رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی است.

او نقش رسانه‌ها از جمله خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم دانست و افزود: باید جدی‌تر از قبل با تعامل بین دستگاه‌های مسوول، کادر درمان و مردم، در این برهه زمانی گام برداشت تا بتوان بر ویروس کرونا فائق آمد و از این شرایط با آسیب‌پذیری کمتر عبور کرد.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت شرکت در نماز جمعه و جماعات اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که ایماندار واقعی بوده و همواره در مسجد و آیین‌های معنوی حضور دارند، مورد رحمت خداوند بوده و سعادتمند دنیا و آخرت خواهند بود.

ماموستا رستمی در ادامه بر ضرورت توجه به توصیه‌های خداوند و پیامبر (ص) و رعایت اخلاق اسلامی تاکید کرد و گفت: خوردن بیت‌المال، پرداخت نکردن زکات و آزار و اذیت والدین از جمله نشانه‌های آخرالزمان است که امروز شاهد چنین اتفاقاتی در زندگی هستیم که امیدواریم مردم نسبت به عدم انجام این موارد اهتمام بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه سنندج با تاکید بر ضرورت حفظ بیت‌المال از سوی مسئولان و مردم افزود: باید همواره امانت‌دار، زکات را پرداخت و از آزار و اذیت والدین پرهیز کرده و در معاملات خود حلال و حرام را رعایت کنیم.

او از عدم رعایت حجاب اسلامی توسط برخی بانوان در اماکن عمومی انتقاد کرد و افزود: زنان مسلمان باید از توصیه‌های قرآن و بزرگان دینی تبعیت کرده و دنباله‌رو فرهنگ غربی نباشند، چرا که زن جایگاه ارزشمندی در دین اسلام دارد و فرزندان سالم از دامن آنان تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.