شهردار ایذه از ممنوعیت نصب بنر و آگهی ترحیم در سطح این شهرستان خبر داد.

ممنوعیت نصب بنر ترحیم در سطح شهرستان ایذهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین اسدی شهردار ایذه گفت: در سال‌های اخیر علاوه بر خودرو‌های بلندگودار، نصب بنر و بیلبورد عکس درگذشتگان نیز به یکی از عادات مذموم در سطح این شهرستان تبدیل شده است.

او با اشاره به نقش این بیلبورد‌ها در شیوع افسردگی بین مردم اشاره کرد و افزود: در این برهه که مردم از مشکلات مختلف رنج می‌برند، دیگر مشاهده عکس درگذشتگان در ابعاد چند متری آن هم به تعداد زیاد چیزی جز افزایش غم مردم در پی نخواهد داشت.

اسدی اظهار داشت: از همشهریان تقاضا داریم که در این راه با ما همکاری کنند، زیرا محیط عمومی متعلق به اشخاص نیست که تصاویر افراد را در معرض دید عموم قرار می‌دهیم، شهروندان در فضای عمومی که متعلق به همه است این تصاویر را می‌بینند و غمگین و آزرده می‌شوند و این خود مشکل‌آفرین است.

شهردار ایذه با تاکید بر اهمیت برجسته کردن دارایی‌های مثبت شهرستان ادامه داد: دانشمندی که افتخاری آفریده، ورزشکاری که قهرمان شده و پرچم شهر را بالا برده، هنرمندی که وجهه هنری شهر را به نمایش گذاشته است و افرادی از این قبیل که هر نوع کار ارزشمند دیگری که نمایش و حرف زدن از آن غرورآفرین و امیدوار کننده باشد باید در سطح شهر معرفی شوند تا امید به زندگی در مردم افزایش یابد.

این مقام مسئول: در وهله اول از شهروندان درخواست می‌کنیم از نصب بنر درگذشتگان و آگهی ترحیم در سطح شهر خودداری کنند، اما از امروز واحد اجرائیات شهرداری به صورت شبانه روزی گشت زنی و بنر‌های نصب شده را جمع‌آوری خواهد کرد. اگرچه فضای مجازی به عنوان جایگزینی برای این رسم غلط است، اما مردم می‌توانند از بستر شبکه‌های اجتماعی برای اعلام اینگونه موارد استفاده کنند تا ضمن رعایت حقوق سایر همشهریان در زیبا سازی شهر نیز سهیم باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.