ثبت رکورد ملی در پیمایش بخشی از بیابان جهانی لوت

رکورد ملی حسن خراشادیزاده در پیمایش بخشی از بیابان جهانی لوت ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت:  تایید و ثبت رکورد ملی حسن خراشادیزاده در پیمایش بخشی از بیابان جهانی لوت که در گرم‌ترین روز‌های مرداد ۹۷ با دوچرخه انجام شده بود، توسط کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی انجام شد.

او گفت: این رکورد برای اولین بار در کشور و در سالگرد ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


عربی بیان کرد: حسن خراشادیزاده ۱۲۰ کیلومتر با دوچرخه در منطقه ریگ یلان در زمان ۷ ساعت و ۱۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه در دمای بیش از ۶۵ درجه سانتی گراد در مرداد ماه ۹۷ طی کرده بود، که مرداد ۹۹ این رکورد توسط کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی تایید و ثبت شد.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری این گونه رویداد‌ها می‌تواند در سطح ملی و بین المللی جایگاه بیابان لوت را ارتقا دهد و باعث جذب گردشگران و ماجراجویان بیشتر شود و با فرهنگ سازی مناسب، می‌توان گام‌های موثرتری برای حفاظت از این اثر ارزشمند برداشت.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار