معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

ظرفیت نیروگاه‌ های حرارتی به حدود ۶۸ هزار مگاوات رسید

عظیمی گفت: مرداد امسال با راه‌اندازی نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۶۷ هزار و ۷۳۵ مگاوات رسید.

احداث ۵۵۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به حدود ۶۸ هزار مگاوات رسیدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۵۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور احداث شده است، گفت: با افتتاح پروژه نیروگاه ارومیه تعداد واحد‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۷۷ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۵ هزار و ۷۳۲ مگاوات رسیده است.

احداث ۵۵۷ واحد تولید برق حرارتی در کشور

او با تاکید بر اینکه ۶۷.۵ درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برقابی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به ۸۳ هزار و ۶۷۵ مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.


بیشتر بخوانید


عظیمی افزود: هم اکنون واحد‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت ۲۸ هزار و ۲۴۹ مگاوات (۴۱.۷ درصد)، واحد‌های گازی با ظرفیت ۲۳ هزار و ۶۵۷ مگاوات (۳۴.۹ درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۲۳.۴ درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار