پرداخت بیش از ۶ هزار وام ازدواج در کردستان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان از پرداخت ۶ هزار و ۹۷۸ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی اشرف یوسفی‌قیاسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: در بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۶۷ فقر وام به مبلغ ۶۴۶ میلیارد تومان در استان پرداخت شد.

یوسفی قیاسی با اشاره به اینکه مبالغ پرداخت شده وام ازدواج به نسبت جمعیت استان مبلغ قابل توجهی است، اضافه کرد: میزان تسهیلات ازدواج برای ایثارگران و جانبازان ۲ برابر است به عبارتی به این افراد بجای ۵۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون تومان به هر یک از زوجین پرداخت می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان یادآور شد: بیشترین تسهیلات پرداخت شده وام ازدواج طی سال گذشته در استان مربوط به بانک ملی با ۶ هزار و ۳۷۹ فقره، بانک ملت با سه هزار و ۱۰۰ و کشاورزی سه هزار و ۷۰ فقره بوده است.

یوسفی‌قیاسی گفت: در سال جاری هم بانک‌های استان نه تنها در امر پرداخت قرض الحسنه ازدواج کوتاهی نکردند بلکه نسبت به سال گذشته در این حوزه شاهد رشد هم هستیم.

او تأکید کرد: ۱۱ بانک استان از ابتدای امسال تا ۱۲ مرداد ماه جاری، ۶ هزار و ۹۷۸ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۹ فقره مربوط به بانک ملی، یک هزار و ۳۱۳ فقره بانک ملت و ۷۵۱ فقره هم بانک صادرات بوده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی کردستان اظهار داشت: بودجه بانک ملی استان طی سال گذشته در حوزه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی ویژه مستمری بگیران کمیته امداد ۲۴۸ میلیارد ریال بود که امسال به ۲۸۳ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

یوسفی قیاسی اضافه کرد: میزان بودجه این بانک در استان برای مشاغل خانگی مددجویان بهزیستی هم سال ۹۸، ۹۷ میلیارد ریال بود که به امسال به ۱۹۵ میلیارد ریال رسیده است.

او با اشاره به اینکه در بخش قرض الحسنه ستاد دیه هم سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال در استان پرداخت شد، گفت: امسال هم در این رابطه ۱۷ میلیارد ریال بودجه دریافت کردیم که در کمترین زمان آنرا به واجدین شرایط ممکن پرداخت می‌کنیم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی کردستان یادآور شد: ۱۰۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی طی سال گذشته در استان پرداخت شد و امسال هم پرداخت تسهیلات در این بخش‌ها تازه ابلاغ شده و همه شعب بانک ملی در استان آماده پرداخت آن هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.