از ناکامی قاچاقچیان گیاهان دارویی تا دستگیری ۱۹ سارق حرفه‌ای در استان یزد

مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و پنجم مرداد ماه سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بسته حوادث

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و پنجم مرداد سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچیان گیاهان دارویی در تفت

سرهنگ وحیده احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان تفت،گفت:در پی نارضایتی و گزارش‌های مردمی و اداره منابع طبیعی شهرستان مبنی بر این که افرادی اقدام به برداشت غیرمجاز انواع دارو‌های گیاهی کمیاب از دشت‌ها و مناطق کوهستانی بخش نیر شهرستان تفت کرده اند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پاسگاه قرار گرفت.

او افزود: ماموران بعد از انجام یک سری اقدام‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی افراد مورد نظر و ورود به مخفیگاه  آنان شدند.

وحیده احمدی، بیان کرد: در بارزسی انجام شده یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی قاچاق و غیر مجاز  معادل با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

احمدی در پایان با بیان اینکه در این خصوص دو متهم دستگیر شدند، گفت: برداشت گیاهان دارویی از ارتفاع‌ها و دشت‌ها نیازمند هماهنگی و اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی است.

دستگیری جیب برها در یزد 

سرهنگ محمدرضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد، گفت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت و جیب بری توسط افرادی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس با انجام تحقیق های گسترده متوجه شدند که این سرقت ها توسط شش نفر در سطح شهر انجام می گیرد که به همین منظور با انجام کار اطلاعاتی مخفیگاه آن ها را شناسایی و متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ حناساب ادامه داد: متهمان در اداره پلیس به ۱۲ فقره جیب بری در سطح شهر یزد اعتراف کردند.

حناساب در پایان با بیان این که سارقان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند تصریح کرد: شناسایی مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

دست بند قانون بر دستان سارقان امنیت

سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با هدف مبارزه با سرقت اجرای طرح ضربتی، پلیس یزد با تشکیل چند تیم از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس با اجرای یک طرح ۷۲ ساعته در سطح شهر یزد ۱۹ سارق حرفه‌ای در قالب سه باند را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند.

سردار عباسعلی بهدانی فرد، خاطر نشان کرد: متهمان در اداره پلیس به ۸۵ فقره سرقت از منازل نیمه ساز در شهر یزد اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان این که شناسایی مالباختگان این پرونده ادامه دارد، گفت: با تحقیق‌های پلیس مشخص شد این افراد بیشتر دست به سرقت از منازلی می‌زدند که از لحاظ ایمنی و وسایل ضد سرقت در وضعیت ضعیفی قرار داشته اند، به همین منظور شهروندان باید با تقویت سیستم‌های ضد سرقت، سارقان را در اهداف شومشان ناکام بگذارند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.