واکنش ترامپ به ساخت واکسن کرونای روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد واکسن روسی ضدویروس کرونا بتواند در مقابله با بیماری کووید-۱۹ موثر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البیان، رئیس جمهور آمریکا گفت که امیدوار است که واکسن ویروس کرونا ساخت روسیه، اثربخشی خود را بتواند به اثبات برساند.

دونالد ترامپ روز جمعه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما درباره واکسن روسی چیز زیادی نمی‌دانیم، اما امیدواریم که این واکسن مؤثر باشد. ما واقعاً امیدوار هستیم. رئیس جمهور آمریکا گفت آن‌ها مراحل مختلفی را در آزمایش این واکسن پشت سر گذاشته اند و ما معتقدیم که رعایت کلیه فاکتور‌ها در روند تولید واکسن مهم است. ما نیز واکسن‌های زیادی داریم و فکر می‌کنیم که آن‌ها می‌توانند موثر باشند، اما می‌خواهیم همه آزمایش‌های لازم را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین وعده داد: در آینده نه چندان دور خبر‌های خوبی در خصوص واکسن کرونا خواهید شنید.

رئیس جمهور روسیه به تازگی در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضدکرونا در این کشور به ثبت رسید. او گفت: «تا آنجا که من می‌دانم امروز صبح، ۱۱ ماه اوت روسیه اولین کشور جهان بود که واکسنی بر ضد ویروس کرونا را به ثبت رساند». پوتین اعلام کرد: «می‌دانم که واکسن به حد کافی کارا و موثر است و سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است».

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا از اول ژانویه (۱۲ دی) در روسیه آغاز می‌شود. وزیر بهداشت روسیه نیز اعلام کرد واکسن کرونا از اول ژانویه ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود.

واکسن روسیه از سوی مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی با نام «گامالئی» به همراه مرکز سرمایه‌گذاری مستقیم روسی تهیه شده است. بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی روسیه، نام واکسن روسی ضدکرونا «اسپوتنیک وی» است.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه اعلام کرد بیش از ۲۰ کشور برای دریافت حدود یک میلیارد دز واکسن روسی کرونا درخواست اولیه خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار