مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ارائه آموزش‌های مناسب و خدمات بهداشتی برای ۳۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان که نوجوانان هستند در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مریم زابلی مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان   با گرامیداشت هفته ارتقای سلامت جوانان و نوجوانان از ۲۱ تا ۲۸ مرداد اظهارداشت: در سنین نوجوانی ارزیابی سلامت نوجوانان و ارائه آموزش‌های لازم سبب جلوگیری از اختلالات و عوارض سلامت شده و موجب ارتقای شیوه زندگی فرد می‌شود.

او ادامه داد: از آنجایی که جمعیت نوجوان سیستان و بلوچستان در حال تحصیل و در معرض مخاطرات جسمی، رفتاری و اجتماعی ویژه این سنین هستند توجه به سلامتی آنان از طریق ارائه آموزش‌های مناسب و خدمات بهداشتی و ارزیابی‌های سلامت موجب شناسایی زودرس و درمان به موقع اختلالات و جلوگیری از بروز این مخاطرات و عوارض آن می‌شود.

مدیرگروه سلامت خانواده دانشگاه علوم زشکی زاهدان ادامه داد: دانش آموزان امروز والدین فردا هستند. توفیق در افزایش آگاهی بهداشتی و ایجاد نگرش و رفتار سلامت نگر در آنها تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است که پایداری برنامه‌های توسعه را بدنبال دارد.

او  با اشاره به این موضوع که نوجوانان می‌توانند تاثیر شگرفی در نهاد خانواده و جامعه داشته باشند افزود: آنها اغلب قادرند پیام‌ها و عادت‌های بهداشتی را از مدرسه به خانه منتقل کنند و ارتقای آگاهی و بهبود نگرش و عملکرد آنها می‌تواند به بروز تغییرات مثبت در اطرافیان آنها منجر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار